اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی عنوان کرد

ضرورت همکاری بانک‌های خراسان‌رضوی با واحدهای تولیدی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: انتظار می‌رود سیستم بانکی خراسان‌رضوی با واحدهایی که دچار مشکل شده‌اند، همراهی لازم را داشته باشد.

ضرورت همکاری بانک‌های خراسان‌رضوی با واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان خراسان‌رضوی که با هدف بررسی و رفع مشکلات این واحدها انجام شد، اظهار کرد: رویکرد اصلی مدیریت استان در حوزه صنعت و کارآفرینی، حمایت از تولید و رفع مشکلات صاحبان صنایع و کارآفرینان است.

وی با اشاره به لزوم تلاش برای حفظ اشتغال و تداوم فعالیت واحدهای دارای بازدهی مناسب و به ویژه واحدهای تولید محصولات استراتژیک، به عنوان اولویت کاری مدیریت استان، اظهار کرد: انتظار می‌رود سیستم بانکی با واحدهایی که دچار مشکل شده‌اند، همراهی لازم را داشته باشد، همچنین حداکثر امکانات و تسهیلات قانونی نیز جهت حمایت از این واحدها مورد استفاده قرار گیرد.

فروزان‌مهر با بیان اینکه برخی مشکلات فعلی، نتیجه غفلت از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود است، بر لزوم حمایت از واحدهای نیازمند سرمایه در گردش به موازات توجه به بهینه‌سازی روند مدیریتی آنها تاکید کرد و افزود: باید دقت نظر کافی در تزریق اثربخش و هدفمند تسهیلات اعتباری و منابع بانکی به این واحدها اعمال شود.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: امیدواریم با اصلاح و کوتاه شدن روند پاسخگویی در جریان بوروکراسی اداری، مشکلات واحدهای تولیدی در این حوزه نیز برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از اختیارات تفویض شده رئیس جمهور به استانداران، می‌توان قسمت عمده‌ای از مشکلات موجود واحدهای تولیدی را در داخل استان مرتفع نمود، بر ضرورت باز کردن گره‌هایی که همچنان برای واحدهای تولیدی ایجاد مشکل می‌کند، تاکید کرد.

فروزان‌مهر همچنین در خصوص واحدهای آسیب‌پذیر حوزه کشت و صنعت، عنوان کرد: در این بخش می‌توان از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کرد که در این راستا قرارداد عاملیت با بانک کشاورزی بسته شده، همچنین استفاده از تسهیلات دیگر بانک‌ها نیز قابل پیگیری است.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از منابع ملی و تسهیلات پیش‌بینی شده در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، گفت: امسال 30 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی بدین منظور در کشور اختصاص یافته که به واحدهای تولیدی تعلق می‌گیرد.

استاندار خراسان‌رضوی اضافه کرد: سهم استان‌ها از منابع صندوق توسعه ملی، با توجه به طرح‌های ارائه شده و حجم تقاضای موجود هر استان مشخص می‌شود، از این رو عملکرد استان در جذب این منابع می‌بایست بازنگری و اصلاح شود.

وی افزود: از آنجا که زمان برای حوزه تولید، ارزش بالایی داشته و در صورت عدم حمایت به موقع، ممکن است این واحدها دچار آسیب‌های جدی شوند، باید در ارائه به‌ موقع بسته‌های حمایتی و استفاده از همه توان در این جهت تلاش شود.  

انتهای پیام/70002/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول