اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح سخنان صفارهرندی در مرکز مازندران/

دستگاه اطلاعاتی بر هرگونه تحرکات جریانات فتنه‌گر و اخلالگر اشراف دارد و مانع می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر اشراف دستگاه اطلاعاتی به گونه‌ای است که اگر قرار باشد افرادی بخواهند در کشور ایجاد اخلال کنند به آنها تذکر داده می‌شود.

دستگاه اطلاعاتی بر هرگونه تحرکات جریانات فتنه‌گر و اخلالگر اشراف دارد و مانع می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، محمد حسین صفارهرندی به بهانه نشست دانشجویی با محوریت حماسه 9 دی 88 در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفت و در آستانه انتخابات به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

صفارهرندی با بیان اینکه دولت در تدبیر امور اقتصادی کشور در برخی جاها کوتاهی کرد، اظهار داشت: مانند بازار ارز که عدم شارژ ارز به بازار بی‌تدبیری بود و جایی هم خیانت بود.

وی خاطر نشان کرد: آنانی که دنبال قدرت هستند به دنبال قوه مجریه می‌روند.

شرایط برای تحلیل و صورت‌بندی انتخابات مناسب نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اصلا شرایط برای تحلیل و صورت‌بندی جریان انتخابات، مناسب نیست، گفت: طبیعی است که از الان نمی‌توانیم وارد جزئیات انتخابات خرداد 92 شویم.

صفارهرندی ابراز داشت: ولی قدر مسلم این است که با این دسته‌بندی‌ها وقتی جبهه متحد با این روش وارد صحنه می‌شود ما تجربه کردیم که جبهه متحد دوپاره می‌شود و جبهه پایداری از آن در می‌آید.

وی افزود: قبل از آن، تیم جبهه احمدی‌نژاد خود را جدا کردند و می‌گویند ما هیچ‌وقت اصولگرا نبودیم که این امر مزاح تاریخی است.

صفارهرندی با بیان اینکه قبل از انتخابات مجلس در انتخاب هیئت رئیسه، جبهه رهروان ولایت درآمد، گفت: این دیگر عجب پدیده است، حقیقت امر این است که می‌خواهند برای منشعب شدن دلیل مردم‌پسند داشته باشند. این دیگر بهانه انشعابش ضایع بود.

وی ادامه داد: من به دوستان جبهه پایداری گفتم که از جبهه متحد جدا نشوند، درون جبهه باقی بمانند و نظر خود را داشته باشند، در هر جبهه فرض بر این است که در هر کاری اشتراک دارند در وجهی هم مخالفت، این خاصیت جبهه داشتن و جناح‌های مختلف است.

جبهه‌ها نباید خرد شوند

صفارهرندی متذکر شد: جبهه نباید خرد شود زیرا خودش مستعد به خرد شدن دوباره می‌شود و شاهد خواهیم بود که همین جبهه رهروان نیز تجزیه می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه همین جبهه پایداری جدا شد و مانند اول پای کار نیستند، تصریح کرد: باید کمی متانت داشت، آخرش به رأی‌گیری منجر می‌شد، می‌شود که جبهه شکسته نشود.

وی نگاه خود را در رابطه با جبهه اصولگرا بیان کرد و گفت: نگاهم به مصالح جبهه اصولگرا این است که جبهه باید خودش را تجمعی نگاه کند نه انشعابی، زیرا هر جبهه انشعابی گروه‌هایش به صورت مستقل و انفرادی می‌شوند و به نتیجه نمی‌رسند.

استقلال‌طلبی دستاورد دولت نهم

صفار هرندی در پاسخ به سوال دیگری بیان داشت: مهم‌ترین دستاورد ما در دولت نهم که خودم وزیر بودم در حوزه فرهنگ نگاه استقلالی است که مورد تاکید امام بود، دنیا را عادت دادیم به شعار نه شرقی نه غربی که خط سومی هم هست که هر چه می‌گذرد در جهان به رسمیت شناخته می‌شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ما تعلقی به نگاه‌های حاکم بر جهان ندارد و دارای وارستگی است، آن موقع در حد شعار بود ولی هم‌اکنون ایران در بسته‌های فرهنگی، تکنولوژی و پزشکی و ... در جهان دارای رتبه است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دشمن نمی‌خواهد جمهوری اسلامی به پیشرفت‌های علمی دست یابد، اظهار داشت: آنان نمی‌خواهند الگویی جدا از الگوی متعارف جهانی رشد کند و تبدیل به مدل شود.

پیشرفت شعار گروه‌ها در انتخابات بعد است

وی در پاسخ به سوال دیگری که در انتخابات آینده گروه‌ها چه شعاری را تدارک دیدند، بیان داشت: در وجود مردم باور اینکه می‌توانیم پیشرفت کنیم نهادینه شد. هر کسی این تفکر را تزلزل کند از لحاظ مردم رد شده است.

وی ادامه داد: گفتمان حاکم در کشور ما پیشرفت است که باید در حوزه اعتقادی، فرهنگی و اخلاقی در کنار پیشرفت عمرانی و آبادانی کنار هم باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باور اینکه ما می‌توانیم پیشرفت کنیم و احساس غرور و عزت در بین مردم به باور تبدیل شد، رمز موفقیت را استقلال‌طلبی عنوان کرد.

سوریه میدان تاخت و تاز جریان‌های بین‌المللی

  صفارهرندی سوریه را میدان تاخت و تاز جریان‌های مختلف بین‌المللی دانست و گفت: آنانی که می‌خواستند سرزمین اشغالی را از نیل تا فرات گسترش دهند در حال حاضر دور خود دیوار بتنی بلند می‌کشند تا در امان بمانند.

وی افزود: سوریه جایی است که معادلات منطقه از هر دو سو در آنجا رقم می‌خورد و به عنوان حامی نیروی لوجستیک‌کننده، جریان مقاومت اگر شکسته شود کار مقاومت سخت می‌شود.

این فعال سیاسی کشور با اشاره به اینکه سوریه به همه ما خدمت کرد و در دوران دفاع مقدس حامی ایران بود به چنین متحدی باید کمک شود، بیان داشت: سوریه و عراق با هم حزب بعث بودند و چون حوزه مشترکی در جریان بین‌المللی داشتیم حامی ما در دوران دفاع مقدس بود.

نیروی مردمی در سوریه از ارتش فعال‌تر است

وی اوضاع میدانی سوریه را مطلوب دانست و اظهار داشت: مدل شبه بسیجی که نیروها را سازمان دادند. نیروی مردمی بیش از ارتش فعال است، خوب دوام آوردند و دو سال است که تمام نیروهای سلطه تصمیم گرفتند در آنجا فرو ریزند و آمریکا اعلام کرد چون حضور ایران در آنجا بود این کار غیرممکن شد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیح سوال دانشجویی در مورد محاکمه اشخاص دوره فتنه گفت: رهبری نظر داشتند در ارزیابی دقیق راس فتنه در خارج از مرزهای ایران است و همین افرادی که در رأس فتنه بودند بازیچه دست فتنه هستند. اگر با اعدام آنان جریان فتنه تمام می‌شود، ساده‌لوحی است.

فتنه در دست نیروهای خارجی است

وی افزود: فتنه در دست نیروهای داخلی نیست، شبکه‌ای که از بیرون به داخل وصل می‌شود نقش مؤثری در درگیری‌های داخلی داشت.

صفارهرندی ساختار فعلی مصلحت نظام را شبیه گذشته دانست و گفت: ساختار مجمع تشخیص مانند گذشته است، مجمع تشخیص گروه مشورتی برای رهبری است. در امر سیاست‌های کلی و در زمانی که اختلاف پیش می‌آید تشخیص دقیق دهد و رسیدگی می‌کند و مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون صادر نمی‌کند.

وی افزود: تشخیص مصلحت، مصالح کلی نظام را مدنظر قرار می‌دهد، همیشه جای این است که سیستم‌ها نسبت به گذشته اصلاح شوند و یا تنظیم و بهینه‌سازی شوند.

رتبه مشایی در نظرسنجی انتخاباتی مایوس‌کننده است

صفارهرندی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه آیا مشایی کاندیدای ریاست جمهوری است، گفت: از ایشان اطلاعات ویژه ندارم، ولی در جلسه‌ای ویژه به دوستانش گفت که خواهید دید من می‌آیم، ولی برخی نیز می‌گفتند مطمئن باشد که نمی‌آید، مهم هم نیست، در نظرسنجی‌ها رتبه مایوس‌کننده‌ای است بیش از اینکه نگران رد صلاحیت باشند، نگران جایگاه‌های اجتماعی هستند.

وی در سوال دیگری که آیا شما را از وزارت کنار گذاشتند و یا شما استعفا دادید، اظهار کرد: اول مرا کنار گذاشتند و بعد من استعفا دادم.

این فعال سیاسی افزود: اول خبر عزل من و محسنی اژه‌ای را مطرح کردند و بعد از دفتر ایشان تماس گرفتند که به جلسه نیا، بعد از اینکه دولت با برکناری دو وزیر از اعتبار افتاد باید برای وزرایش در مجلس رأی اعتماد بگیرد.

بدیهیات ما در مسائل فرهنگی جدا شد

صفارهرندی در سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اتحاد همه دشمنان و کشورها علیه ایران در زمان حاضر و اینکه همه می‌دانند که حمله نظامی به ایران بی‌فایده است، بیان داشت: بخشی از مسائل ما در این زمینه‌ها بر می‌گردد به اینکه روایت واحدی نسبت به این قضایا نداریم، بدیهیات ما در مسائل فرهنگی جدا شد، باید برگردیم به مبانی‌مان، آنچه که در فرهنگ ما دست نخورده است و مبنا بود باید استخراج شود.

وی مهندسی فرهنگی را مورد تاکید رهبری دانست و ادامه داد: در سال 85 هشدار رهبری محقق شد و هم اکنون شاهد هستیم که شورای فرهنگی در تهیه نقشه راه مهندسی فرهنگی کشور اقدام کرده و همچنین سندی در حوزه علمی و آموزش و پرورش در حال آماده‌ شدن است.

صفار هرندی در پاسخ به سوال دیگری با این عنوان که سیاست جامعه افزایش رشد جمعیت است در این موقعیت اقتصادی آیا به صلاح است یا خیر، گفت: ممکن است بخشی از مسئله به حوزه معیشتی برگردد ولی شاهد هستیم در جوامعی که فقر بیشتر است جمعیت نیز زیاد است.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ جغرافیایی و سرزمینی معادلات پیچیده‌ای اتفاق می‌افتد و برای ما افزایش جمعیت قابل قبول است، تصریح کرد: رهبری اوایل دهه 70 برای اینکه رشد بدون ضابطه‌ای در اول دهه 60 پدیدار شد به کنترل جمعیت توجه داشتند و بعد از زمان هدف‌گذاری، این طرح نباید ادامه می‌یافت.

صفار هرندی ادامه داد: در حال حاضر شاهد هستیم که به طور میانگین هر خانواده ایرانی یک و نیم فرزند دارد که بسیار خطرناک است.

زیارت وارث‌نویسی در حکم مشایی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ شفاهی به سوال دانشجویی با بیان اینکه برخی جریان انحرافی را پله ترقی برای خود دانستند، آیا این نظر را قبول دارید یا نه، گفت: احمدی‌نژاد، مشایی را از رئیس دفتری برمی‌دارد و حکم دبیرخانه‌ای می‌زند و به قول آقای رسایی، زیارت وارثی هم می‌نویسد که سبب خنده می‌شود، اینها چیزهایی است که صدای دیگران را درآورده است.

وی درباره اصلاح قانون انتخابات بیان داشت: به مجلس ایرادهایی داشتم ولی در برخی موارد درست هم می‌دانستیم. مثلا در دو بند قانون انتخابات مخالفت داشتم که بسیار مضحک بود ولی در این بین برخی هم مخالف اصلاح قانون انتخابات بودند در حالی که این بازنگری متعلق به 20 سال پیش است و همه ساله به سال‌های بعد رسید و در انتخابات گذشته که به جریان انحرافی برخورد کرد.

وزیر سابق ارشاد در پاسخ به مسایل سوریه و جنگ‌های داخلی ابراز داشت: علاوه بر جریان‌های داخلی و لائیک‌ها چون سوریه در خط مقدم مقابله با صهیونیست است، صهیونیست‌ها نیز نوچه‌ها و نوکران خود را در سوریه به جهت انتقام از این کشور فعال کردند و عده‌ای هم برای مبالغی پول با آنان همراه شدند و درگیری‌ها را ایجاد و دنبال می‌کنند تا این رژیم را ساقط کنند.

جریان انحرافی یک گروه و باندی بیش نیستند

وی درباره ماهیت جریان انحرافی در پاسخ به سئوال دانشجویان تصریح کرد: در این بحث نظرات مختلف وجود دارد، برخی اصلا وجود این دسته را قبول ندارند و برخی هم همه چیز را به آن وصل و آنان را بزرگ جلوه می‌دهند.

این کارشناس مسایل سیاسی تصریح کرد: واقعیت این است که اینها یک گروه، دسته و باندی بیش نیستند و در حدی نیستند که به آنها ارزش و اعتبار یک جریان را داد.

صفارهرندی اذعان داشت: برخی برای عرضه ‌کردن خود چاره‌ای جز وصل شدن به یک جریان، مشروعیت و دولت را ندارند و این هم یک باند نفوذی است که خود را به دولت و ریاست جمهوری وصل کرده است تا جایگاه و اعتباری برای خود پیدا کند.

وزیر سابق ارشاد شامگاه یکشنبه در ادامه نشست پرسش و پاسخ با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران اظهار داشت: در جنگ احد حضرت علی (ع) حدود 70 تا 100 زخم کاری ناشی از جنگ برداشته بود، ولی در همان حال مراقب بود که به پیامبر (ص) آسیبی وارد نشود و هر کس در حال حاضر اگر به این نگاه نزدیک باشد از فتنه‌های مختلف به راحتی عبور می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در سال 88 یک فتنه بزرگ پیش آمد و مردم با حضور خود در 9 دی نشان دادند که اسیر فتنه نبودند و با اعلام حضور خویش به فتنه نه بزرگ گفتند.

وی ادامه داد: حماسه 9 دی ماه مردم با شکوه‌ترین حماسه دوره انقلاب اسلامی ایران بود.

این روزنامه‌نگار در ادامه با اشاره به حضور باشکوه مردم در عاشورای سال 57 بیان داشت: از مجموع اعتراض‌هایی که در دوران مبارزات انقلابی در کشور انجام شد هیچ حماسه‌ای باشکوه‌تر از حماسه عاشورای سال 57 نبود و تهران باشکوه‌ترین حماسه را در عاشورای سال 57 به لحاظ کثرت و شور هیجان در خود دید و در تمام سال‌های پس از انقلاب هم هر چه به اجتماعات نگاه شد هیچ حماسه‌ای به پای عاشورای سال 57 نرسید.

وی در ادامه اذعان داشت: در بعد از انقلاب در حماسه 9 دی عاشورای 57 تهران یک بار دیگر تکرار شد و این روز برای مردم روز اعلام حضور و برائت از فتنه بود.

صفارهرندی ادامه داد: در 9 دی ماه احساس جدیدی به مردم دست داده بود و مردم احساس می‌کردند که انقلابی را که با خون دل به دست آوردند در حال از دست دادن هستند.

حماسه عاشورا سال 57 در 9 دی دوباره زنده شد

این مسئول ادامه داد: حماسه عاشورا سال 57 انقلاب اسلامی ایران در 9 دی دوباره زنده شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اعلام اینکه قبل از جسارت فتنه‌گران در عاشورا تردید در فتنه بودن برخی افراد وجود داشت، گفت: ولی اتفاقات روز عاشورا ایمان‌های متزلزل را استوار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: در آخرین نظرسنجی‌های انجام شده درباره میزان حضور مردم در انتخابات 57 درصد مردم اعلام کردند که در انتخابات حضور پرشوری خواهند داشت.

صفارهرندی با اشاره به برخی فشارهای اقتصادی و سیاسی که به مردم در حال حاضر وارد است و برخی سوء مدیریت‌ها در کشور وجود دارد، تصریح کرد: برخی اختلافات داخلی نیز در کشور وجود دارد. مردم این وضع موجود را به خاطر حفظ نظام تحمل می‌کنند.

این روزنامه‌نگار در پاسخ به سئوال دانشجویان در مورد نظر سپاه در قبال مسائل سوریه و بحرین گفت: کل کشور و اعتقادات دینی حکم می‌کند به مردمی که با نگاهشان و ایستادن پای موضع حق هزینه‌ سنگینی می‌پردازند کمک کنیم.

وی با طرح پرسشی ادامه داد: وقتی مسلمانان بحرین از ما کمک می‌خواهند، نباید کمک کنیم و اگر از سوریه فریاد استغاثه از سوی مردم بلند شد که حکومت‌کنندگان بر مردم به خاطر دفاع از اسرائیل ایستاده‌اند نباید کمک کرد.

در سوریه عاشق چشم و ابروی کسی نیستیم

این مسئول ادامه داد: در جهان در حال حاضر تنها سه کشور ایران، عراق و لبنان و ملت‌های آزاده جهان به ندای حق‌طلب مردم سوریه پاسخ دادند و موضع سپاه در قبال مردم سوریه و بحرین موضع نظام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بارها بیان داشت که هر جا علمی برای مبارزه با اسرائیل و آمریکا بلند باشد، ما طرف ملت‌های آزاده هستیم.

وی اضافه کرد: در مورد سوریه معیار ما این است که غرب در کشورهای عربی اسلامی دچار چالش جدی شد و می‌خواهد انتقام دولت‌های اسلامی را از سوریه بگیرد و دلیلش نیز ایستادگی سوریه در برابر اسرائیل است.

صفارهرندی با اشاره به همکاری سوریه با ایران در جنگ 33 روزه لبنان بیان داشت: در جنگ 33 روزه اسرائیل بر ضد حزب‌الله، سوریه کمک مردم ایران را به لبنان منتقل می‌کرد و حالا غرب می‌خواهد سوریه را به جرم همراهی با ایران در مبارزه با اسرائیل مجازات کند.

وی ادامه داد: اگر در سوریه موضع حق‌طلب و اصلاح‌نگری باشد که مورد حمایت عامه مردم باشد ما نیز از این موضع دفاع می‌کنیم و در سوریه عاشق چشم و ابروی کسی نیستیم.

خواسته دانشجویان از دستگاه قضایی انتظار به حقی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوال دانشجویان در مورد ضعف دستگاه قوه قضائیه در برخورد با مجرمان در کشور و انتقاداتی را که یک نماینده مجلس در تریبون مجلس داشت، گفت: خواسته دانشجویان از دستگاه قضایی که ملاحظات و مصلحت‌اندیشی را کنار بگذارند، انتظار به حقی است و اجابت این قضیه نیز در دستگاه قضایی کشور شروع شد.

وی با اشاره به شروع بررسی پرونده مفاسد اقتصادی در دستگاه قضا گفت: پرونده‌های اخیر که در حال بررسی است به طور کلی بسیار مناسب است ولی به طور جزیی ممکن است تخلفاتی در دستگاه قضایی وجود داشته باشد که با قضات متخلف بر اساس قانون برخورد می‌شود.

صفارهرندی در ادامه تاکید کرد: آزمونی که دستگاه قضایی در حال حاضر با آن دسته و پنجه نرم می‌کند و پیگیری‌هایی که در حال حاضر در حال انجام است، بسیار خوب است.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: رفتن به سراغ فرزندان بزرگان که آلودگی‌هایی داشتند، نشان از اشراف کامل دستگاه قضایی دارد و از دستگاه قضایی که سال‌ها تلاش می‌شد تا نسبت به مسائل جامعه حساس‌تر باشد دانشجویان باید از مواضع فعلی دستگاه قضایی تقدیر کنند.

من گروه‌ها و احزاب را جزو ضد انقلاب نمی‌دانم

صفارهرندی در پاسخ به سئوالی درباره انتخابات آینده و نظرش در مورد فتنه جدید بیان داشت: انتخابات آینده به خاطر تلفیق دو انتخابات، بیشتر در معرض ارزیابی قرار می‌گیرد، ولی کشور ممکن است در معرض فتنه بدتر از 88 قرار گیرد.

این روزنامه‌نگار ادامه داد: انگیزه دشمنانی که فتنه 88 را به وجود آوردند، نابودی کشور بود.

وی اضافه کرد: من گروه‌ها و احزاب را جزو ضد انقلاب نمی‌دانم، سرنخ ضدانقلا‌ب‌ها در بیرون از نظام است و انگیزه‌اش برای به چالش کشیدن نظام نیز کمتر نشده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیان داشت: انگیزه برای ایجاد فتنه در کشور در بین دشمنان وجود دارد، ولی فقط انگیزه شرط نیست. در کشور شرایط برای فتنه مهیا نیست.

دستگاه‌های اطلاعاتی کشور بر همه شرایط حاکم اشراف کامل دارد

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال 88 مسئولان کشور دچار خام‌اندیشی و ساده‌انگاری شدند و از برخی مسائل غافلگیر شدند.

صفارهرندی ادامه داد: در حال حاضر دستگاه‌های اطلاعاتی کشور بر همه شرایط حاکم اشراف کامل دارند ولی در آن دوران دشمن شرایطی ایجاد کرده بود که از دسترس دستگاه‌های اطلاعاتی به دور بود ولی در حال حاضر اشراف در دستگاه اطلاعاتی به گونه‌ای است که اگر قرار باشد افرادی بخواهند در کشور ایجاد اخلال کنند به آنها تذکر داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اشراف دستگاه اطلاعاتی کشور طوری شده است که فتنه‌گر و اخلالگر از زمان حرکت در کشور ثالث رصد می‌شود. این قضیه در مسئله ریگی به خوبی بر همگان آشکار شد.

این کارشناس سیاسی در ادامه دیگر دلائل بروز فتنه در سال 88 را وسوسه برخی گروه‌های سیاسی برای دستیابی به قدرت از طریق کشورهای ثالث عنوان کرد و گفت: برخی گروه‌های سیاسی در کشور دچار وسوسه قدرت شدند و سعی کردند که با استفاده از قدرت خارجی به حکومت برگردند.

در دوره‌ای، احمدی‌نژاد روی رقبای همیشگی‌اش مثل هاشمی حساسیت داشت

عضو مجمع تشخیض مصلحت نظام ادامه داد: برخی فتنه‌گران که از حاکمیت خارج شدند، فکر می‌کردند که از جانب مردم حمایت می‌شوند و در حماسه 9 دی برعکس پیش‌بینی فتنه‌گران در کشور اتفاق افتاد و فریب‌خوردگان باید خواب این موضوع را ببینند که کسانی که از رهبری فاصله گرفتند سرنوشتشان گمنامی است.

صفار هرندی در پاسخ به دیگر سئوال دانشجویان در مورد صحبت‌های اخیر رئیس جمهور در مورد عدم مسئولیت پذیری دولت در گرانی‌های اخیر جواب داد: بهتر است این سئوال از خود رئیس جمهور پرسیده شود که چرا فکر می‌کند از ملکوت وارد شده و دیگران اشتباه‌کار هستند و خودش از هر اشتباهی پاک است.

وی ادامه داد: در دوره‌ای، احمدی‌نژاد روی رقبای همیشگی‌اش مثل هاشمی حساسیت داشت و حق‌ هم داشت چرا که هاشمی زیر بار این واقعیت نرفت که دولت احمدی‌نژاد با آرای بیشتر در انتخابات نهم پیروز شد. با توجه به فشارهایی که بر روی احمدی‌نژاد بود واکنش‌های احمدی‌نژاد نیز طبیعی بود.

دولت احمدی‌نژاد در برخی حوزه‌ها رکوردشکنی قابل ملاحظه‌ای داشت

صفارهرندی ادامه داد: آن دوره گذشت که اگر بخواهند هر کسی را از خود دور کنند و کنار بزنند، انگی وارد کنند و مثلا آیت‌الله مصباح را بازیچه دست هاشمی معرفی کنند، این موضوع، «خنده‌دار و ساده فرض‌ کردن مخاطب» است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: خدمات همه دولت‌ها را در کشور نباید نادیده گرفت و سود همه دولت‌ها به ملت ایران در دوره حضورشان بیشتر از ضرر بود و در دولت فعلی که در حال حاضر سرپا است و به امید خدا به سلامت این چند ماه را نیز به سر کند خدمات ارزنده‌ای ارائه شد که در برخی حوزه‌ها رکوردشکنی قابل ملاحظه‌ای نیز داشت.

انتهای پیام/86004/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول