اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم عنوان کرد

پرهیز گروه‌ها از جنجال‌سازی پیش از انتخابات

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با اشاره به یادآوری فتنه توسط برخی گروه‌ها گفت: در این شرایط جنجال‌سازی و خارج کردن برخی مردم از صحنه کار دشمنان بوده و در شأن متدینین نیست.

پرهیز گروه‌ها از جنجال‌سازی پیش از انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت که در دفتر امام جمعه قم برگزار شد با اشاره به اتحاد دشمنان علیه جمهوری اسلامی و تهدیدات جنون‌آمیز آن‌ها اظهار کرد: امروز در عرصه‌هایی که هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی ندارد دشمنان وارد عمل شده و سعی در به تسلیم وا داشتن مردم ایران دارند.

وی افزود: امام حسین(ع) با شعار «هیهات من الذله» به نبرد با دشمنان خدا پرداخت و امروز هم ملت ایران با تأسی به قیام اباعبدالله(ع) به مقابله با کفار و مسلمان نماهایی که لشکر جدید ابن سعد را علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته‌اند می‌پردازند.

امام جمعه قم با بیان اینکه عاشورا منبعی عظیم و الهام‌بخش برای مردم ایران به شمار می‌رود، گفت: مردم ایران بر سر اصول و مواضع صحیح خود ایستاده‌اند و هیچ‌گاه انقلاب را رها نخواهند کرد.

وی ادامه داد: حضور جوانان باید در تصمیم‌گیری‌های مربوط به برنامه‌های گرامیداشت دهه بصیرت و فجر تقویت شود و از نظرات بانوان نیز می‌توان در این زمینه بهره برد.

سعیدی با اشاره به 9 دی ماه به عنوان نخستین مناسبت پیش رو عنوان داشت: این حرکت ماندگار و الهی مردم ایران باید پاس داشته شود زیرا هنوز فصل‌های ناخوانده از این کتاب مفصل موجود است به ویژه در سال جاری که پیچیدگی‌های خاصی در این زمینه وجود دارد و به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دو حرکت تحلیلی و تحریکی در 9 دی ماه متصور خواهد بود گفت: متصدیان این نهضت تحلیلی باید تلاش کنند با جان‌مایه و روح این حرکت عظیم، تذکراتی را به شرکت‌کنندگان در 9 دی بدهند و علاوه بر این دیگران را نیز مد نظر داشته باشند که چه شد رأی گروه زیادی از مردم ایران به سمت دیگری پیش رفت.

وی اضافه کرد: برخی از اقشار جامعه نیز در آن زمان با توجه به شرایط سنی خود توجهی به فتنه نداشتند اما امروز وارد عرصه انتخابات خواهند شد بنابراین باید آموزش‌های معرفتی برای آن‌ها هم در نظر گرفته شود.

سعیدی با تاکید بر روشن‌گری ویژه برنامه‌های دهه بصیرت افزود: دو جریان در حال حاضر مشغول کار هستند که گروه نخست نیت خیر داشته و قصد تبیین مسائل را دارد اما گروه دوم با یادآوری فتنه به دنبال جذب مردم به سمت خود است بدون اینکه بر بصیرت آن‌ها افزوده شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه یاد کردن از فتنه باید در راستای بخشیدن قدرت تحلیل به مردم صورت گیرد گفت: جنجال‌سازی و خارج کردن برخی مردم از صحنه کار دشمنان بوده و در شأن متدینین نیست.

وی بیان داشت: صحبت از فتنه باید با تاکید بر بصیرت‌افزایی و با در نظر گرفتن هر سه گروه یاد شده باشد زیرا فلسفه غدیر و پیام این واقعه عظیم هم همین مسئله بود تا همگان از کلام وحی الهی آگاه شوند.

سعیدی با اشاره به ضرورت الگو قرار دادن کلام مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در اجرای ویژه برنامه‌های دهه بصیرت و فجر گفت: زمانی که انسان به فرامین الهی گوش فرا داده و از دستورات اولیای او پیروی کند فکر و عملش نیز خدایی شده و به پیروزی دست می‌یابد.

انتهای پیام/78004/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول