اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صفار هرندی در همایش ناگفته‌های 9 دی:/2

تجربه انقلاب رنگی در ایران و لبنان ناکام ماند/غرب به دنبال امتیاز از انتخابات کشورمان است

خبرگزاری فارس: وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمنان در انتخابات ایران خود را واجد امتیازاتی می‌دانند.

تجربه انقلاب رنگی در ایران و لبنان ناکام ماند/غرب به دنبال امتیاز از انتخابات کشورمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نور، محمدحسین صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در نشست سیاسی بسیج دانشجویی مؤسسه آموزش عالی علامه محدث نوری که در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد، با بیان اینکه دشمنان در انتخابات ایران خود را واجد امتیازاتی می‌دانند، گفت: آنان بر این باورند که فضای سیاسی ایران در زمان انتخابات مستعد آمد و شد حرف‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در صدد است تا در ایام انتخابات به عنوان بازیگر وارد صحنه شود، بیان داشت: آنان بر این باورند که از طریق دموکراسی می‌توانیم اغتشاش اجتماعی ایجاد کرده و جنبش‌های رنگی را به وجود آوریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان انقلاب رنگی را در برخی از کشورها تجربه کردند که نتیجه گرفتند، خاطر نشان کرد: آنان دو تجربه ناکام در لبنان و ایران داشتند که منجر به نتیجه نشد.

صفار هرندی با تاکید بر اینکه دشمن ضربه‌های وسیعی را در جریان انقلاب مخملی در لبنان و ایران خورد، گفت: این امر سبب شد تا آن کشورهایی که تجربه پیروزی داشتند، داخل آنها هم به هم بخورد و جریان‌های مخملی کنار رود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان وقتی نتوانستند به اهداف خود دست یابند مسئله تحریم را مطرح کردند، بیان داشت: دشمنان در تلاش بودند که به وسیله تحریم‌ها مقبولیت نظام و محبوبیت رهبری را در بین مردم دستخوش دگرگونی کنند.

این روزنامه‌نگار با تاکید بر اینکه دشمنان با تفکر به اینکه تحریم‌های اقتصادی و فشار به معیشت مردم می‌تواند اثرگذار باشد، گفت: آنان با همین تفکر که تحریم‌ها بهترین کار است و می‌تواند مقبولیت نظام اسلامی را به خطر اندازد وارد کار شدند.

صفارهرندی با بیان این که تحریم‌هایی که دشمنان در دو سال اخیر به کار گرفته‌اند از جمله پیچیده‌ترین و سخت‌ترین تحریم‌ها بود که علیه کشورمان اعمال شد و خود دشمنان نظام نیز به این امر اذعان دارند، گفت: تحریم‌های مختلفی بر کشور ما صورت گرفته است که ما با این دست اقدامات خو گرفته و تنظیم شده‌ایم.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: دشمن در تلاش بوده است تا با به کارگیری تحریم‌ها سبب آشفتگی و پریشانی در بین دست‌اندرکاران کشور شود تا این امر موجب عقب‌نشینی و گسترش اختلافات بین آنان شود.

وی با بیان اینکه گسترش اعتراض‌های مردمی خطاب به حکومت از دیگر اهداف تحریم‌های دشمنان بوده است، بیان داشت: از آن جایی که دشمنان ما بارها در ارزیابی ظرفیت کشور ما دچار اشتباه محاسباتی شدند؛ در این مسئله نیز مرتکب چنین امری شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تصور دشمن بر این بود که در پی تحریم‌های اقتصادی بیشترین اعتراض‌ها به سوی حکومت روانه خواهد شد، خاطر نشان کرد: مردم ایران اسلامی وقتی به دلایل تحریم‌ها آگاه شدند، به غیرتشان برخورد که دشمن دارد ما را در تنگنا قرار می‌دهد تا از خواسته خود عقب‌نشینی کنیم.

انتهای‌پیام/86011/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول