اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت گله دار:

تا آخرین لحظه از وحدت مسلمانان پاسداری می‌کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل سنت بخش گله دار گفت: تا آخرین لحظه از وحدت میان مسلمانان پاسداری می‌کنیم چرا که تعالی ما از وحدت است.

تا آخرین لحظه از وحدت مسلمانان پاسداری می‌کنیم

شیخ مصطفی نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: مقبوله ندای واجب وحدت میان مسلمانان در اوایل شکل‌گیری انقلاب اسلامی از سوی امام امت رهبر فقید انقلاب اسلامی سر داده شد.

وی افزود: موضوع وحدت میان مسلمانان در حالی است که به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) هر 100 سال یک نفر برای تجدید دین مبین اسلام ‌می‌آید و زمانی که به این سال‌ها نگاه می‌کنیم امام‌خمینی (ره) این موضوع را تجدید دوباره کردند و ندای وحدت میان مسلمانان را سر دادند.

امام جمعه اهل سنت گله دار با بیان اینکه امروز جهان اسلام نیازمند وحدت و کلمه توحید است گفت: هر زمان که بیشتر بگذرد نیازمند وحدت بیشتر می‌شویم و این موضوع در جریانات اخیر کشورهای اسلامی یا همان بهار عربی قابل مشاهده بود و متوجه شدیم که انقلاب اسلامی واقعی نبود چراکه تمام مسلمانان به خیابان‌ها آمدند و ندای ملکوتی الله‌اکبر سر دادند اما نیازمند یک امام بودند.

نوری اضافه کرد: به اعتقاد من بهار عربی کشورهای اسلامی به خزان عربی تبدیل شد.

امام جمعه اهل سنت بخش گله دار، گله دار را الگوی کامل وحدت میان مسلمانان دانست و ادامه داد: امروز کسی در گله دار نمی‌تواند میان جوان شیعه و سنی متمایز کند و تشیع و اهل سنت در تمام مراسم شادی و غم با یکدیگر هستند و می‌توانیم این وحدت را به کشورها و مناطق دیگر انتقال دهیم و برای تمام جهانیان تبلیغ کنیم.

وی تصریح کرد: استان فارس پرچمدار نهضت وحدت میان مسلمانان در کشور است.

وی با اشاره به به ساخت فیلم موهن آمریکایی و توهین به پیامبر اعظم (ص) بیان داشت: زمانی که آمریکا در جنگ‌ تحمیلی علیه ایران موفق نشد برای ضربه زدن به ایران از طریق دین مبین اسلام وارد شد، چرا که انقلاب ما یک انقلاب جهانی است و دشمنان همیشه به دنبال آن بوده‌اند که جامعه دینی را بد جلوه دهند.

خطیب جمعه اهل سنت گله دار خاطرنشان کرد: فیلم توهین به پیامبر اسلام (ص) با سرمایه‌ آمریکا و کارگردانی مزدوران و دست‌پرورده‌های آنان ساخته شد و هدف اساسی از ساخت آن بد جلوه دادن پیامبر گرامی اسلام (ص) نزد مسلمانان بود.

نوری در ادامه سخنان خود بیان داشت:جهان غرب و شرق همیشه به دنبال ضربه زدن به دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی بوده‌اند و تنها کشوری که نتوانسته‌اند بر ‌آن غبله کنند ایران اسلامی بوده است و به همین دلیل جنگ نرم خود را آغاز کرده‌اند.

این روحانی اهل سنت در مورد محکوم کردن فیلم موهن توسط مسلمانان ابراز داشت: با بیداری اسلامی مسلمانان یک بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و نفرت و خشم خود را از ساخت آن نشان دادند چرا که تمام این فتنه‌گری‌ها از سوی آمریکا بوده و امروز بشریت با آمریکا مخالف است و با تغییر ریاست جمهوری این کشور نفرت و خشم مسلمانان همچنان پابرجا است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اهل سنت گله دار در پایبندی به نظام جمهوری اسلامی چگونه عمل کرده‌اند،گفت: از بدو شکل‌گیری انقلاب اسلامی اهل سنت در تمام مراسم ملی، سیاسی و اجتماعی حضور داشته‌اند و در ایام محرم و صفر نیز احترام متقابل نسبت به یکدیگر‌ دارند.

نوری در ادامه سخنان خود در مورد وحدت میان مسلمانان عنوان کرد: تا آخرین لحظه از وحدت میان مسلمانان پاسداری می‌کنیم چرا که تعالی ما از وحدت است.

امام جمعه اهل سنت گله دار ادامه داد: با وجود ماهواره و شبکه‌های مخرب باید از حقیقت وحدت دفاع کنیم و وحدت گله‌ دار همیشه مورد توجه مسئولان بوده است که دوست داریم از وحدت میان مسلمانان گله دار دفاع کنند.

انتهای پیام/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول