اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر الوند تأکید کرد

حفظ وحدت و بصیرت‌افزایی در آستانه انتخابات

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر الوند گفت: با توجه به اینکه مقام‌طلبی و حب ریاست انسان را به هر عملی وا می‌دارد، باید در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با آگاهی تمام به مسائل پرداخت و وحدت خویش را حفظ کرد.

حفظ وحدت و بصیرت‌افزایی در آستانه انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور امام جمعه شهر الوند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر الوند که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع) به ملت ولایی ایران و پیروان ائمه اطهار علیهم‌السلام اذعان کرد: امام موسی کاظم (ع) پس از پدر گرامی خود؛ امام جعفر صادق (ع)، زندگی سخت و دشواری داشت و باقی عمر خویش را تحت نظر دشمنان بوده و بیشتر عمر خویش را در زندان سپری کرده است و ستمگران و ظالمان آن دوران به او اجازه ندادند همچون پدرش به کسب علم و معرفت بپردازد.

وی با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) فرزندان بسیاری داشته عنوان کرد: امروز فرزندان و امامزادگان مشعل فروزان جامعه بوده و مردم از نور هدایتشان بهره می‌برند.

امام جمعه شهر الوند ابراز کرد: امام کاظم (ع) با وجود تمام مشکلات و سختی‌های زندگی خویش، بردبار و متواضع بود و همواره نسبت به محرومان و مستضعفان جامعه بخشنده و به فکر تمامی مؤمنان بود.

عادل‌پور با تأکید بر اینکه عاشقان و پیروان ائمه اطهار (ع) باید به سیره عملی آنان توجه کنند ادامه داد: امام موسی کاظم (ع) بسیار مهربان و با محبت بود و عاشق راز و نیاز با خدا و تلاوت قرآن بود.

وی بیان کرد: بنا بر روایتی؛ امام کاظم (ع) زمانی که در زندان به سر می‌برد، قرآن را با با وقار و حزن و با تدبر بالایی تلاوت می‌کرد.

امام جمعه شهر الوند با اشاره به علوم الهی اظهار کرد: علوم الهی در 4 کلمه نهفته شده است که کلمه اول آن شناخت خدای خویش و بندگی و اطاعت از فرمان‌های او است.

عادل‌پور با بیان اینکه دومین کلمه نهفته در علوم الهی؛ آگاهی از آن‌چه که خداوند از ما انتظار دارد و ما بایستی از آن پیروی کرده و انجام دهیم افزود: سومین کلمه نهفته در علوم الهی قدردانی از نعمت‌های خداوند است.

وی چهارمین کلمه مخفی در علوم الهی را مسائلی معرفی کرد که انسان را از دین خدا دور کرده و در نهایت وی را از دین پروردگار خویش خارج می‌سازد.

امام جمعه شهر الوند تأکید کرد: باید با شناسایی عوامل دورکننده انسان از دین خدا، به از بین بردن آن‌ها پرداخت.

عادل‌پور با اشاره به اینکه هر کس درباره خدا بحث کند به هلاکت می‌رسد عنوان کرد: به فرموده امام موسی کاظم (ع) نباید درباره خدا بحث کرد، بلکه بایستی به آثار خداوند و مخلوقاتش پرداخت.

وی با نکوهش مقام‌طلبی و حب ریاست ابراز کرد: به فرموده امام موسی کاظم (ع)، حمایت و رأی دادن به یک فرد جهت ریاست یا نمایندگی هر مقام و پستی، نباید توقع دریافت پست و مقام از آن شخص باشد.

امام جمعه شهر الوند با اشاره به برخی از افراد جامعه که برای دستیابی به مقام و ریاست پست‌های گوناگون پشت به نظام جمهوری اسلامی کرده اذعان کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری باید با آگاهی تمام به مسائل پرداخت و وحدت خویش را حفظ کرد.

عادل‌پور با بیان اینکه مقام ریاست گاهی اوقات دین و دنیای انسان را از بین می‌برد تاکید کرد: باید حب و بغض و ریاست‌طلبی را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: تاریخ نشان داده است که چنین افرادی خوار و ذلیل خواهند شد و به هلاکت می‌رسند؛ همان‌هایی که امام حسین (ع) و یارانش را به خاطر منافع خویش با لب تشنه به شهادت رساندند.

امام جمعه شهر الوند خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی ما نیز افرادی وجود دارند که با شعار ولایت و همراه امام وارد عمل شده و هنگام عمل، ضربه خویش را علیه نظام و رهبری می‌زنند.

عادل‌پور در ادامه با اشاره به فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی (ع) اظهار کرد: تا به حال دیده نشده که علمای اهل مسیح به خاطر مبارزات و دفاع از حقوق ظالمان به زندان بیفتند، در حالی که پیروان پیامبر اکرم (ص) همواره در این راه حتی جان خویش را فدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حضرت عیسی مسیح (ع) هم یکی از انبیا ارزشمند بوده است ابراز کرد: پاپ و پیروانش معنا و مفهوم ظلم را نمی‌فهمند و به اعمال و رفتار زشت و ناپسند خود ادامه می‌دهند.

امام جمعه شهر الوند با بیان این نکته که ناقوس کلیساهای آنان حتی یک بار هم به نفع یک ستم‌دیده به صدا در نیامده است عنوان کرد: علمای مسلمان و شیعیان در دوره آخرالزمان حامی مقام معظم رهبری بوده و از فرمایشات ایشان پیروی خواهند کرد.

عادل‌پور در ادامه ضمن دعوت خواهران و برادران نمازگزار به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا موجب عزت و سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود و تقوای الهی به انسان بصیرت و آگاهی می‌بخشد.

وی یکی از راه‌های دستیابی به تقوا را اهمیت به آخرت دانست و تصریح کرد: انسان باید مراقب اعضای بدن خویش به ویژه زبان خود باشد و با ضبط کردن صدای خود طی یک ماه متوالی پی به حرف‌ها، دروغ‌ها، غیبت‌ها و گناه‌های خویش ببرد.

حجت‌الاسلام عادل‌پور در پایان خاطرنشان کرد: امید است با عنایات الهی، عاقبت ملت ایران به خیر و خوشی ختم شود و حضرت مهدی (عج) به زودی ظهور کند.

انتهای پیام/77007/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول