اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری گیلان:

قانون‌محوری پلیس سبب ارتقای آن است

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری اجتماعی دادگستری گیلان گفت: قانون‌محور و شهروند‌محور بودن پلیس سبب ارتقای آن است.

قانون‌محوری پلیس سبب ارتقای آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، جان‌احمد آقایی در همایش روسا و فرماندهان کلانتری و پاسگاه‌های گیلان، تامین، استقرار امنیت، حفظ کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی را از تکالیف نهادهای امنیتی و کیفری دانست.

وی حاکمیت جمهوری اسلامی را منبعث از احکام خدایی و مولفه‌های اخلاقی و قانون دانست و گفت: حاکمیتی که ما در آن هستیم، حاکمیت قانون است که در رٱس همه امور قرار دارد.

معاون پیشگیری اجتماعی دادگستری گیلان با اشاره به اینکه قلمرو فعالیت سازمان‌ها و نهادها را قانون مشخص می‌کند، گفت: اگر قانون را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم در آن صورت با صلابت و اقتدار به وظایف خود می‌پردازیم. 

وی تمام تلاش‌های پلیس را در راستای قانون و منویات قانونگذار دانست و افزود: قانونی که از آموزهای دینی منبعث شده، خواسته‌های شرعی و عرفی ما را نسبت به حاکمیت مشخص می‌کند.

آقایی با بیان اینکه بشر در تمام ابعاد، موفقیت‌های بسیاری به دست آورده، اما در بحث اخلاق کم کاری کرده است، اذعان کرد: مهم‌ترین عامل جرم و بزهکاری در جامعه، رواج بی‌بند و باری و بی‌توجهی به مسایل اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه بزهکاری تهدیدی برای زندگی و تعالی بشر است، گفت: امروز دشمن با جنگ نرم و با جریانی آرام و بی‌صدا درصدد ضربه زدن به ارزش‌های اسلامی و قانون است.

این مسئول، نهادهای کیفری و امنیتی را دو بال فرشته نجات خواند و تصریح کرد: تامین و استقرار امنیت و حفظ کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی، از تکالیف نهادهای امنیتی و کیفری است.

وی التزام به قانون را به وجود آورنده تعامل بین دستگاه قضایی و پلیس نامید و اذعان کرد: قانونمند بودن و رعایت قانون، تداخل و تقابل را از بین برده و موجب اجرای هر چه بهتر قانون در جامعه می‌شود.

آقایی با بیان اینکه پلیس در بحث پیشگیری پیشگام بوده و در راستای پیشگیری اجتماعی تلاش‌های خوبی داشته است، تصریح کرد: همه ما باید دست به دست یکدیگر دهیم تا امنیت که از مطالبات مردمی است در جامعه ارتقا داده شود.

وی قانون‌محور بودن پلیس را موجب ارتقای پلیس خواند و یادآور شد: حاکمیت محور، شهروند محور و قانون‌محور بودن پلیس از جنبه‌های ارتقای اقتدار پلیس است.

انتهای پیام/2300/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول