اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی ارومیه خبر داد

افزایش 23 درصدی تماس با پلیس 110 در ارومیه

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی ارومیه گفت: در هشت ماه امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته تماس با فوریت‌های پلیسی 110 حدود 23 درصد افزایش یافته است.

افزایش 23 درصدی تماس با پلیس 110 در ارومیه

قاسم فتاح‌علی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: میزان تماس اقشار مختلف مردم با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 با افزایش همراه است به طوری که ماموران این فرماندهی برای ارائه خدمات به شهروندان نهایت تلاش خود را به کار می‌برند.

وی تصریح کرد: هشت ماه سال گذشته شهروندان 185 هزار و 710 نوبت با پلیس تماس گرفته بودند، ولی امسال 208 هزار و 484 نوبت تماس حاصل شده که بررسی‌ این آمارها نشان می‌دهد میزان تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 افزایش یافته است.

فتاح‌علی به تعداد عملیات انجام شده در این مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت 208 هزار و 484 نوبت تماس تلفنی با این مرکز حاصل شده که از این میزان 135 هزار مورد منجر به عملیات شده است به طوری که ماموران بلافاصله برای رسیدگی به موضوع در صحنه حاضر شده‌‌اند.

این مسئول با بیان اینکه آژیرهای بی‌مورد بانک‌ها برای پلیس مشکل‌ساز شده است، ادامه داد: هشت ماه امسال 3 هزار و 500 مورد آژیر بانک به صدا درآمده است حال آنکه همه این تماس‌ها بدون استثنا، بی‌مورد بوده و در اثر اتصال برق یا سایر علل رخ داده و هیچ‌گونه سرقتی از بانک‌ها انجام نشده است.

وی ادامه داد: هر زمانی که آژیر بانک‌ها به صدا درمی‌آید نیروهای پلیس با سرعت‌ عمل قابل تقدیر در صحنه حاضر می‌شوند، ولی چون حادثه‌ای به وقوع نپیوسته است این عملیات‌ها فقط زمان و توان پلیس را سلب می‌کند از این‌رو انتظار وجود دارد مسئولان بانک‌ها برای رفع کردن این مشکل و بهسازی سیستم‌ هشدار مجموعه خود اهتمام کنند.

فرمانده انتظامی ارومیه با اظهار به اینکه اقشار مختلف مردم باید شناخت خود را از وظایف پلیس 110 افزایش دهند، خاطر نشان کرد: از مجموع تماس‌هایی که با پلیس 110 حاصل شده 23 هزار و 460 مورد غیر فوریتی قلمداد می‌شود پس برای اینکه تماس‌های غیرفوریتی و غیرضروری به کمترین میزان کاهش پیدا کند لازم است شهروندان با وظایف پلیس 110 آشنا شوند.

فتاح‌علی متذکر شد: رسانه‌های جمعی باید اقشار مختلف مردم را با فلسفه وجودی پلیس 110 آشنا کنند و به جامعه این معنا تفهیم شود که پلیس 110 مانند فوریت‌های پزشکی 115 برای مواقع بحرانی راه‌اندازی شده است و مواردی که در بستر زمان باید پیگیری شود نباید به کار گرفته شود.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول