اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

حضور جوانان در رونق مساجد موثر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد با بیان اینکه تشویق جوانان برای گرایش به مساجد باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد، گفت: حضور جوانان در رونق و توسعه مساجد موثر است.

حضور جوانان در رونق مساجد موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در نشست هیئت نظارت و هماهنگی بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت مساجد، رونق مساجد را نشانه فرهنگ و توسعه جامعه دانست و گفت: فعالیت‌های فرهنگی در مساجد از دستاوردهای انقلاب است و نقش جوانان فعال در برنامه‌های فرهنگی مذهبی برای رونق مساجد موثر است.

وی سه عنصر امام جماعت، کانون‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج را سه ضلع اثر گذار در مساجد برشمرد و افزود: همکاری مناسب میان هیئت امنا و امام جماعت مساجد در رونق فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مسجد نقش مهمی ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه ساماندهی مدیریت مساجد و برنامه ریزی در این باره از اهداف است، گفت: مرکز امور رسیدگی به مساجد استان با همین هدف راه اندازی شده تا بتوانیم با بهره‌مندی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بومی، ارزش‌های فرهنگی و اسلامی را توسعه و بسط دهیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی، خروجی مساجد را انسان‌های پاک‌دامن دانست و گفت: در تلاش هستیم تا با ارائه طرحی جامع و متناسب با نیازها و ظرفیت‌های مناطق مختلف استان، به این مهم دست یابیم.

وی همچنین از برگزاری همایش عظیمی از فعالان بسیج پایگاه‌های مستقر در مساجد و نیز کانون‌های فرهنگی و هنری در ایجاد تعامل فکری و برنامه‌ریزی در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در این نشست از فعالیت 245 کانون فرهنگی در مساجد استان خبر داد و گفت: 23 هزار و 500  نفر نیز عضو این کانون‌ها هستند.

حسین ثابت‌قدم‌وحید تصریح کرد: از این تعداد 21 کانون تخصصی با موضوع‌های مهدویت، فناوری و اطلاعات، بصیرت، آموزش و شعر و ادبیات و.... فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی و مورد توجه قرار دادن کانون‌های فرهنگی و هنری از سوی معظم‌له در جمع طلاب و روحانیان، ناهماهنگی و نابسامانی فعالیت‌های حوزه مساجد و به ویژه مدیریت فرهنگی را از مشکلات این حوزه دانست و خواست تا در خصوص ساماندهی این مهم تصمیمات لازم و برنامه‌های موثر اتخاذ شود.

ثابت‌قدم‌وحید همچنین ایجاد وحدت رویه در مدیریت فرهنگی مساجد را بیش از پیش مورد توجه قرار داد  و خواستار تعامل دستگاه‌های اجرایی در این خصوص شد.

انتهای پیام/63001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول