اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براساس اصول خدمات مامایی صورت گرفت

برگزاری آزمون از ماماهای بیمارستان‌های خوزستان

خبرگزاری فارس: مسئول واحد مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از برگزاری آزمون تئوری برای ماماهای شاغل در بیمارستان‌‌های استان خبر داد.

برگزاری آزمون از ماماهای بیمارستان‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، فریبا تیشه زن در این باره اظهار اشت: پس از انجام اطلاع رسانی مباحث مهم، پروتکل‌‌ها، دستورالعمل‌ها و ابلاغ آنها به کادر مامایی شاغل در بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان استان، کارشناسان مامایی این معاونت اقدام به برگزاری آزمون از گروه هدف یاد شده به صورت تئوری کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت امر مراقبت از مادران و نوزادان، تصمیم گرفته شد تا پس از آموزش کامل پروتکل‌های مراقبتی مادران، اصول و راهنمای کشوری ارائه خدمات مامایی و زایمان و بسته خدمتی نوزاد سالم، آزمون برگزار شود.

تیشه زن افزود: این آزمون، متشکل از 50 سئوال تستی و تشریحی بود و گروه هدف آن، پرسنل مامایی شاغل در بخش‌های بلوک زایمان، جراحی زنان، نوزادان و NICU تعیین شده است که توسط همکاران مامایی معاونت درمان برگزار شده و پس از برگزاری آن، پاسخ سئوالات و نحوه کاربرد آن بر بالین بیماران توضیح داده شده و نمرات آزمون به همراه گزارش بازدید، برای هر بیمارستان ارسال می‌گردد.

به گفته وی، در خلال این برنامه همچنین از زایشگاه و بخش‌های زنان و زایمان بازدید به عمل آمده و مشکلات مامایی هر بیمارستان به صورت چهره به چهره بررسی می‌شود.

به گزارش معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، این برنامه تاکنون در شبکه‌های ایذه و باغملک برگزار شده و مطابق برنامه تدوین شده در همه بیمارستان‌های استان نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/72004/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول