اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد واحد امیدیه:

نواندیشی دینی با هم‌اندیشی بین حوزه و دانشگاه محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه گفت: باید نواندیشی دینی در علوم انسانی را با ایجاد جلسات هم‌اندیشی بین حوزه و دانشگاه و طرح موضوعات دین محوری، اخلاق‌مداری و توحید محقق کرد.

نواندیشی دینی با هم‌اندیشی بین حوزه و دانشگاه محقق می‌شود

مهرداد افشون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در امیدیه در ارتباط با پیوند ناگسستنی حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دین و علم پیوندی ناگسستنی دارند و به مراتب، حوزه و دانشگاه که دو نهاد برای پیشرفت دینی و علمی کشور هستند باید با همکاری خود جایگاه علم و ایمان را در این دو حوزه افزون‌تر و تقویت کنند.

وی افزود: اساتید در کلاس درس باید زمانی را به ارائه فرهنگ و معارف اسلامی و اخلاقی اختصاص دهند تا ارزش‌های معنوی و دینی در بین دانشجویان برجسته‌تر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه با اشاره به جلسه اخیر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه امیدیه و حوزه‌های علمیه شهرستان که با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه و به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه و ایجاد فضای پژوهش محوری مشترک می‌توان به هدف وحدت حوزه و دانشگاه که همان پیشبرد دینی علمی کشور است، دست یافت.

وی عنوان کرد: باید نواندیشی دینی در علوم انسانی را با ایجاد جلسات هم‌اندیشی بین حوزه و دانشگاه با موضوعات دین‌محوری، اخلاق‌مداری و توحید محقق کرد و راهکارهایی برای گسترش روش‌های مباحثه‌ای در حل سئوالات دانشجویان در دانشگاه و لزوم تدوین کمیته‌های نظرخواهی از دانشجویان و طلاب در ارائه راهکار برای مشکلات آنان تشکیل داد.

انتهای‌پیام/72001/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول