اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

خراسان‌رضوی از عدم تعادل بین مناطق رنج می‌برد

خبرگزاری فارس:استاندار خراسان‌رضوی گفت: موضوع عدالت گستری به توزیع فرصت‌ها، امکانات، تسهیلات و اعتبارات بر اساس شاخص برخورداری به محرومیت مناطق می‌پردازد و بر این اساس خراسان‌رضوی از عدم تعادل بین مناطق رنج می‌برد.

خراسان‌رضوی از عدم تعادل بین مناطق رنج می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: امیدواریم تمامی مناسبات استانی در قالب یک فضای تمرکززدایی شکل بگیرد و در مجموعه جلسات شورای برنامه‌ریزی استان با خرد جمعی و همیاری دستگاه‌های اجرایی بتوان به یک تصمیم واحد رسید.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: 10 کارگروه ساماندهی و شرح وظایف آنها در دستگاه‌های مختلف استان مشخص شده که در ذیل هر کارگروه یک گروه برای اجرای بهتر و دبیرخانه‌ای به عنوان تلفیق کننده برنامه‌ها که نقش کلیدی و اساسی دارد با ساختار کارشناسی باید تشکیل شود.

فروزان‌مهر خاطر نشان کرد: برای بهره‌مند شدن بهتر از کارگروه‌ها برای هرکدام از آنها برنامه کاری مشخص شود و در کنار آمار کمی به کیفیت مصوبات و مصوباتی که در راستای شرح وظایف هر کارگروه است پرداخته شود.

وی یادآور شد: امیدواریم در سال آینده تمام این موارد در کارگروه‌ها لحاظ شود تا مشخص شود وظایف آنها در کدام مقطع زمانی قرار دارد و با ارزشیابی شش ماهه نتایج، اقدامات و فعالیت‌های هر کارگروه مشخص و از کارگروه‌‌های برتر تقدیر به عمل آید.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: در حال حاضر در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم و مقام معظم رهبری بر روی این موضوع تاکید داشته‌اند؛ در موضوع عدالت‌گستری که به توزیع فرصت‌ها، امکانات، تسهیلات و اعتبارات بر اساس شاخص برخورداری به محرومیت مناطق می‌پردازد خراسان‌رضوی از عدم تعادل بین مناطق رنج می‌برد.

فروزان‌مهر افزود: جلسات تنها محلی برای توزیع بودجه نیست و پرداختن به موضوعات ریز و جزئی سبب می‌شود تا در دامنه‌ها درگیر و از رسیدن به قله باز بمانیم.

وی خاطر نشان کرد: در برخی از ارائه گزارشات مشاهده کردم که اجرای برگزاری جلسه منوط به یک موضوع تقاضا محوری به جای برنامه محوری است؛ حتماً نظم مناسب‌تری در برگزاری جلسات شورا برقرار شود و گزارشات کارگروه‌ها به دبیرخانه شورا ارسال شود.

استاندار خراسان‌رضوی یادآور شد: ضمانت کارگروه پس از برنامه‌ریزی و توسعه پیگیری آن از طرف دبیرخانه است و هماهنگی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در اجرای برنامه‌ها است.

فروزان‌مهر تاکید کرد: امیدواریم بخش‌های مختلف با تعامل با یکدیگر کار کنند تا متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه تصمیمی اتخاذ و محوری برای توسعه شود.

انتهای پیام/70017/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول