اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی:

خراسان‌رضوی دارای بیشترین راه‌های شریانی کشور است

خبرگزاری فارس:مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی در راه‌های شریانی با 2 هزار و 870 کیلومتر راه شریانی دارای بیشترین راه شریانی در کشور است.

خراسان‌رضوی دارای بیشترین راه‌های شریانی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا قاسمی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی حمل و نقل و رانندگان در خراسان‌رضوی که با حضور فعالان برتر و برگزیده حوزه حمل و نقل و مدیران و دست‌اندرکاران حوزه حمل و نقل، پلیس راه، نیروی انتظامی و شرکت‌های مسافربری برگزار شد، اظهار داشت: مطالبات حوزه حمل و نقل با جدیت در خراسان‌رضوی دنبال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی راه و حمل و نقل را یکی از موتورهای محرک بخش اقتصادی دانست و افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری دولت در دو حوزه مسکن و راه‌سازی به عنوان زیرساخت‌های حمل و نقل انجام می‌شود.

وی با اشاره به مزیت‌های تجاری و ترانزیتی استان گفت: استان خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی در حوزه حمل و نقلی است.

قاسمی افزود: حمل و نقل نقش محوری در تحرک اقتصادی هر کشور دارد و برای توسعه اقتصاد و کشور باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

قاسمی با اشاره به اینکه خراسان‌رضوی در راه‌های شریانی با 2 هزار و 870 کیلومتر راه شریانی دارای بیشترین راه شریانی در کشور است، افزود: همچنین استان با داشتن 6 هزار و 850 کیلومتر راه بین شهری دارای مقام دوم در شبکه راه‌های کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی با بیان اینکه در راه‌های روستایی با 14 هزار و 152 کیلومتر راه دارای مقام چهارم کشوری هستیم، افزود: در خراسان‌رضوی در این حوزه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌هایی در حال انجام است، اما هنوز نیازمند حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بیشتری است و این استان ظرفیت رسیدن به جایگاه نخست کشوری را در تمامی بخش‌های حمل و نقلی دارد.

وی افزود: خراسان‌رضوی از ابتدای امسال دو بار رتبه‌های خوبی را در حوزه کاهش تلفات جاده‌ای کسب کرد چنانکه در چهار ماهه نخست امسال در میان هشت استانی که 50 درصد تلفات جاده‌ای کشور را دارند در بحث کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای رتبه نخست را کسب کرد.

وی با بیان اینکه همچنین خراسان‌رضوی در هفت ماه نخست امسال در بخش کاهش تلفات جاده‌ای در کشور رتبه سوم را به دست آورده است، افزود: این امر با تلاش و فعالیت شبانه‌روزی و بی‌وقفه پرسنل راهداری در زمینه نگهداری از این سرمایه عظیم ملی و ایمن‌سازی راه‌ها و با مشارکت ارگان‌های همیار از جمله اورژانس، هلال احمر، پلیس راه و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها محقق شده است.

انتهای پیام/70003/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول