اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد

ضرورت ایجاد نظام جامع فرهنگی در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: توجه به مهندسی فرهنگی و تدوین نقشه راه از جمله الزامات در پیشبرد اهداف کلان فرهنگی استان است.

ضرورت ایجاد نظام جامع فرهنگی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فرابخشی و فراحوزه‌ای بودن فرهنگ، اظهار کرد: از آنجا که فرهنگ دارای پیچیدگی و ظرافت‌های خاصی است؛ برای پیشبرد اهداف فرهنگی باید نگاهی فراگیر داشت.

وی افزود: به منظور توسعه فرهنگی، موضوعات باید در دو حوزه بنیادین و مشهود و متناسب با اصول و ارزش‌ها دنبال شود و نباید سایر موضوعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را از حوزه فرهنگ جدا کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی گفت: توجه به لایه های زیرین یا ساحت معنوی فرهنگ، آراسته شدن به فضایل اخلاقی و معنوی مانند ایثار، آرمان‌خواهی، ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی را به دنبال خواهد داشت.

فروزان‌مهر توجه ویژه به خرده فرهنگ‌ها با در نظر گرفتن تنوع گروه‌های قومی و گویشی در یک نگاه ارزش‌مدارانه را از جمله مواردی دانست که باید مورد توجه ریزبینانه برنامه‌ریزان فرهنگی قرار گیرد.

وی بر مقابله با خرافات، فرقه‌های نوظهور و عرفان‌های کاذب و تحجر فکری به موازات توجه به خرده فرهنگها تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی افزود: برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی باید با توجه به بعد زیرین آن و مبتنی بر فرهنگ و علوم اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری در کانون توجهات قرار گیرد.

فروزان‌مهر با اشاره به استفاده دشمنان از ابزارهای فرهنگی در جنگ نرم علیه ملت ایران، تاکید کرد: باید با تقویت باورهای دینی و ترویج مبانی فرهنگ ناب اسلامی به مقابله با آنان برخاست.

این مقام مسئول با تاکید بر انسجام بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی استان و پرهیز از اتخاذ تصمیمات جزیره‌ای افزود: با توجه به وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و حضور مراجع، علما و حوزه‌های علمیه قوی، استان باید در حوزه‌های فرهنگی پیشتاز باشد و در این راستا، ایجاد و استقرار نظام جامع فرهنگی در خراسان رضوی، مؤثرترین اقدام خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه زیارت امام رضا(ع) را به عنوان عظیم‌ترین ظرفیت فرهنگی استان توصیف کرد و گفت: توجه به موضوع زیارت و تامین زیرساخت‌های آن، باید به صورت جدی دنبال شود.

وی هدف از زیارت امام رضا(ع) را ارتقای معرفت زائران, تعمیق و گسترش فرهنگ رضوی دانست و افزود: برای تحقق این هدف علاوه بر توجه به زیرساختها و نیازهای اساسی زائران از جمله حمل و نقل در بخشهای ریلی، جاده‌ای و هوایی، اسکان، تردد درون شهری و امنیت، مسایل فرهنگی و لایه‌های زیرین آن که از محوری‌ترین اهداف زیارت است نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

فروزان‌مهر با اشاره به مصوبه کارگروه ملی زیارت مبنی بر انتخاب مشهد به عنوان شهر نمونه بین‌المللی زیارت، تاکید کرد: توسعه همه جانبه مشهد به عنوان یک کلانشهر مذهبی با توجه به تردد و حضور خیل انبوه زائران داخلی و خارجی مستلزم نگاه ملی و توجه ویژه است.

انتهای پیام/70004/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول