اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 8 ماهه سپری شده از سال جاری صورت گرفته است

امیرعلی و فاطمه بیشترین اسامی ثبت شده در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان‌­رضوی گفت: در ثبت اسامی نوزادان در 8 ماهه سپری شده سال جاری، امیرعلی و فاطمه در صدر نام­‌های خراسان­‌رضوی است.

امیرعلی و فاطمه بیشترین اسامی ثبت شده در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسین نیری ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته ثبت احوال برگزار شد اظهار داشت: در هشت ماهه نخست سال جاری در استان خراسان­‌رضوی بیشترین نام­‌های ثبت شده دختران به ترتیب فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، زینب و ریحانه بوده است.

وی در بیان بیشترین نام­‌گذاری­‌ها برای پسران گفت: در اسامی پسران به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی و محمد بیشترین نام‌­هایی بود که برای نوزادان پسر در استان خراسان­‌رضوی ثبت شده‌ است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان­‌رضوی به بیشترین آمار موالید خراسان­‌رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: در استان خراسان­‌رضوی بیشترین موالید مربوط به شهرستان­‌های تایباد و تربت جام است و در این ارتباط چناران و فیروزه کمترین میزان موالید در آنها به ثبت رسیده است.

نیری در ارتباط با دیگر موارد کاری که در 8 ماهه سپری شده سال در ثبت احوال خراسان­‌رضوی اجرایی شده به انجام 559 هزار و 107 مورد اقدام اشاره کرد و افزود: بیشترین اقدامات صورت گرفته در حوزه تعویض شناسنامه، تغییر نام و نام خانوادگی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان­‌رضوی در ارتباط با روند تغییر نام بیان کرد: قبلا تغییر نام صرفاً در محاکم قضایی صورت می­‌گرفت و افرادی که قصد انجام این کار را داشتند باید پس از اعلام درخواست منتظر نظر محاکم قضایی برای این تغییر نام­‌ها می‌­بودند که این روند از سال گذشته و با مصوبه‌هایی که شورای عالی ثبت گذاشتند تغییر برخی از اسامی در اختیار ثبت احوال قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اختیاراتی که به اداره ثبت احوال داده شد افرادی که سن آنها بالای 15 سال است می­‌توانند بدون مراجعه به دادگاه­‌ها و مراجع قضای نسبت به تغییر نام خود اقدام کنند که بر این اساس و در 8 ماهه نخست امسال 701 مورد تغییر نام در استان خراسان رضوی ثبت شده است.

وی به تعداد دفاتر پیشخوان استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در مشهد در حدود 10 دفتر پیشخوان به ارائه خدمات به شهروندان می­‌پردازند البته 10 دفتر خدمات دیگر نیز کار جانمایی آن به پایان رسیده است همچنین در شهرستان­‌های بالای 100 هزار نفر نظیر سبزوار، تربت حیدریه، کاشمر تا پایان سال دفاتر پیشخوان آماده ارائه خدمات می­‌شوند.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول