اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان غربی خبر داد

صادرات 9 هزار تن کالا در قالب تجارت چمدانی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: 9 هزار تن کالا در آذربایجان غربی به صورت تجارت چمدانی صادر شد به طوری که این میزان صادرات در هشت ماه سال جاری رخ داده است.

صادرات 9 هزار تن کالا در قالب تجارت چمدانی در آذربایجان غربی

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در هشت ماه سال جاری 9 هزار تن کالا به صورت چمدانی از آذربایجان غربی صادر شد در حالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته 25 هزار تن کالا صادر شده بود به این ترتیب میزان صادرات به صورت تجارت چمدانی با کاهش 63 درصدی مواجه است.

وی تصریح کرد: سال جاری به ارزش 4 میلیون دلار تجارت چمدانی از استان انجام گرفت، ولی در مدت مشابه سال گذشته به ارزش 9 میلیون دلار تجارت چمدانی از این استان انجام گرفته بود که می‌توان گفت ارزش دلاری تجارت چمدانی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 49 درصد کاهش روبه‌رو است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اظهار به اینکه میزان صادرات از گمرکات استان در شاخص وزن و ارزش افزایش یافته، بیان داشت: سال جاری حدود 945 هزار تن کالا از گمرکات استان صادر شد که ارزشی معادل 383 میلیون دلار داشت به طوری که در شاخص وزن 36 درصد و در شاخص ارزش نیز 61 درصد نسبت به سال گذشته میزان صادرات رشد یافته است.

سیداحمدی با اظهار به اینکه برای رشد صادرات استان به طور گسترده تلاش می‌شود، متذکر شد: صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی با رونق قابل توجهی روبه‌رو است، ولی برای اینکه رشد فزاینده‌ای را شاهد شویم باید زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شود و تعامل همه‌جانبه‌ای بین دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شود چرا که همگام با افزایش صادرات، استان‌ هم در شاخص‌های مختلف رشد پیدا می‌کند.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول