اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 دی‌ماه در گیلان

صدور بارنامه به مقصد بدون شناسه واحد نگه‌داری کالا ممنوع است

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: از تاریخ 15 دی‌ماه جاری صدور بارنامه از هر مبدأ یا به هر مقصدی که شناسه واحد نگه‌داری یا ذخیره‌سازی کالا دریافت نکرده باشد ممنوع است.

صدور بارنامه به مقصد بدون شناسه واحد نگه‌داری کالا ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد فیض در جلسه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اقدام صاحبان انبارها و سردخانه‌ها برای دریافت شناسه واحد نگه‌داری یا ذخیره سازی کالا را مورد تاکید قرار داد.

وی اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از تاریخ 15 دی ماه جاری صدور بارنامه از هر مبدٱ یا به هر مقصدی که شناسه واحد نگه‌داری یا ذخیره سازی کالا دریافت نکرده باشد ممنوع است و کالای مربوطه به عنوان کالای قاچاق و غیر مجاز شناخته شده و طبق ضوابط مترتب بر کالای قاچاق و قانون تعزیرات با صاحب کالای مذکور برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: این امر در راستای نظارت بر انبارهای نگه‌داری کالا و سردخانه‌ها با هدف جلوگیری و برخورد با هرگونه نگه‌داری کالای قاچاق، احتکار و امتناع از عرضه در بازار صورت می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمام واحدهای نگه‌داری و ذخیره‌سازی کالا شامل انبارها و سردخانه‌های مربوطه موظف هستند در اسرع وقت با مراجعه به سامانه behinyab.ir بخش بنگاه‌ها، ردیف دریافت شناسه برای واحد نگه‌داری یا ذخیره‌سازی کالا، با تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مذکور در سامانه، شناسه واحدهای ذخیره‌سازی یا نگه‌داری کالای خود را دریافت کنند.

وی ساماندهی و شناسه‌دار کردن انبارها و سردخانه‌ها را در پیشگیری از نگه‌داری کالای قاچاق مهم دانست و تصریح کرد: به منظور مجاز شدن حمل بار به هر نقطه در کشور از صاحبان انبارها و سردخانه‌های استان در خواست می‌شود حداکثر تا تاریخ مذکور نسبت به ثبت نام در سامانه مربوطه و دریافت شناسه اقدام کنند.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول