اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اول دی ماه در بوشهر

فروش کالاهای خارجی بدون شناسه طرح شبنم غیرمجاز است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: اجرای مرحله دوم طرح رهگیری کالاهای وارداتی در بوشهر از اول دی ماه آغاز و براساس این طرح فروش کالاهای خارجی بدون شناسه دو بعدی طرح شبنم غیرمجاز است.

فروش کالاهای خارجی بدون شناسه طرح شبنم غیرمجاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل مرحمتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله دوم طرح رهگیری کالاهای وارداتی در سطح عرضه (شبنم) به منظور شفاف‌سازی گردش کالاهای خارجی در بازار، مقابله با عرضه کالای قاچاق و حمایت از واردات رسمی کالا، در استان بوشهر بصورت همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تمام شرکت‌های پخش، تعاونی‌ها، واحدهای تجاری و انبارداران موظفند برای دریافت فرم خوداظهاری به معاونت بازرسی و نظارت در مرکز استان و یا ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های تابعه مراجعه کنند.

به گفته این مقام مسئول، واحدهای صنفی نیز باید برای دریافت فرم مربوطه به اتحادیه‌های خود مراجعه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ارتباط با روال شناسه‌دار کردن کالاها هم یادآور شد: واحدهای صنفی باید لیست اقلام  خود را در فرم مربوطه وارد کنند و پس از تأیید اتحادیه، ظرف 48 ساعت شرکت کارگزار با مراجعه به مغازه، کالاهای آن‌ها را شناسه‌دار خواهد کرد.

مرحمتی با اعلام اینکه شهروندان می‌توانند کد کالاها را از طریق تلفن و یا پیامک به شماره‌های مشخصی ارسال و اطلاعات کالای مورد نیاز خود را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح باعث می‌شود مردم با اطمینان بیشتری کالاهای خارجی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: کلیه لوازم خانگی، کالاهای صوتی و تصویری، رایانه و ملحقات آن، تجهیزات پزشکی و دارو، مواد آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های غذایی، لوازم ساختمانی، اسباب بازی، لوازم ورزشی، ساعت و ماشین حساب، تلفن همراه، کیف و کفش و پوشاک از جمله کالاهایی هستند که شامل مرحله دوم طرح شبنم می‌شوند و فروش آن‌ها بدون شناسه دو بعدی طرح شبنم از اول دی‌ ماه غیرمجاز است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر واحدهای صنفی تا پایان آذرماه مهلت دارند برای دریافت فرم و شناسه‌دار کردن کالاهایی که مشمول مرحله دوم طرح می‌شوند، اقدام کنند.

مرحمتی خاطرنشان کرد: از اول دی ماه کالاهای خارجی که شناسه نداشته باشند قاچاق محسوب شده و طبق قانون با فروشندگان آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام/66006/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول