اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

شرکت علمای برجسته پاکستان در کنگره شهید صادق گنجی

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: تلاش می‌کنیم تعدادی از علمای برجسته پاکستان در کنگره شهید گنجی شرکت کرده و به این طریق از زحمات شهید گنجی قدردانی کنند.

شرکت علمای برجسته پاکستان در کنگره شهید صادق گنجی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان محمدامین، شهیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با خانواده شهید صادق گنجی در برازجان اظهار داشت: شهید گنجی از شخصیت‌های برجسته و فرهنگی در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود و باید از تمام توان برای معرفی شخصیت ایشان بهره برد.

نائب رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان خاطرنشان کرد: شهید گنجی کارهای بسیار بزرگی انجام داده و یاد ایشان در دل مردم همواره زنده و جاویدان است.

شهیدی با تاکید بر ضرورت تکریم این سفیر فرهنگی بیان داشت: مسولان امروز باید شرایط را برای ترویج افکار روشنگرانه‌ ایشان در جامعه هموار کنند و استفاده از خانواده ایشان در این زمینه حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در پاکستان هر وقت محفل، جلسه و یا اجلاس برگزار می‌شود از خدمات فرهنگی شهید گنجی به نیکی یاد می‌کنیم و ایشان در مدت کوتاهی که در پاکستان حضور داشتند در دل همه مردم اعم از شیعه و سنی نفوذ کردند.

این مسئول اذعان داشت: مردم پاکستان همواره خاطره شهید گنجی را گرامی می‌دارند و مطمئنا یاد و خاطره ایشان در سرزمین ایران اسلامی جاودان است.

این نائب رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان عنوان کرد: امیدواریم کنگره شهید صادق گنجی با شکوه هر چه تمام و با حضور گسترده مردم و مسئولین در سال جاری برگزار شود.

شهیدی گفت: تلاش می‌کنیم تعدادی از علمای برجسته پاکستان را برای شرکت در کنگره شهید گنجی به ایران آوریم و از این طریق قدردان بخشی از زحمات این شهید بزرگوار باشیم.

دبیر کل کنگره بین‌المللی شهدای دیپلماتیک در این آئین ابراز داشت: شهید گنجی در طول عمر پربرکت خویش فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی برجسته و ارزشمندی انجام داده‌اند و مسئولان باید با معرفی این خدمات به مردم به ایشان ادای دین کنند.

محمد حسین روحانی گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی شهدای دیپلماتیک در سطح کشور از برنامه‌هایی است که این نهاد در دستور کار قرار داده و نخستین کنگره را با نام شهید صادق گنجی برگزار خواهیم کرد.

در پایان این مراسم خانواده شهید صادق گنجی از زحمات و تلاشهای مسئولین برای برگزاری کنگره شهید صادق گنجی تقدیر و تشکر کردند و فرزند شهید گنجی به بررسی و زوایا و برنامه‌های این کنگره پرداخت.

انتهای پیام/2451/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول