اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی آیت‌الله مهدوی کنی

دومین کنگره علمی حماسه حسینی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دومین کنگره علمی حماسه حسینی با سخنرانی رئیس مجلس خبرگان رهبری در تهران برگزار می‌شود.

دومین کنگره علمی حماسه حسینی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ محمدجواد صاحبی دبیر علمی کنگره علمی حماسه حسینی امروز ‌در یک نشست خبری از برگزاری دومین کنگره حماسه حسینی با قرائت پیام آیت‌الله مکارم شیرازی خبر داد.

در این همایش از مقام مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم آیتی به عنوان یک عاشورا پروژه و صاحب‌نظر تاریخی که شهید مطهری از وی به عنوان یک مجتهد یاد کرده است،‌ تجلیل به عمل می‌آید.

‌آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، سید ابراهیم خسروشاهی،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان و حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیخ‌الاسلامی در این مراسم به سخنرانی می‌پردازند.

ابعاد اخلاقی قیام حسینی،‌ عزت انسان در مکتب حسینی،‌ تواضع در سیرت امام حسین علیه‌السلام، ‌تفسیرهای عرفانی از نهضت حسینی،‌ حریت و آزادگی در مکتب حسینی، آزادی معنوی در سیرت و معارف حسینی، ‌نگاه جمیل اهل بیت علیهم‌السلام به واقعه عاشورا، ‌نفی خشونت و ترور در سیرت و سلوک حسینی و اصل توکل در آموزه‌ها و رفتارهای امام حسین علیه‌السلام از جمله محورهای این کنگره هستند.

از دیگر محورهای این کنگره می‌توان به نسبت اخلاق و سیاست در مکتب حسینی، ‌آسیب‌شناسی اخلاقی پژوهش‌های عاشورایی،‌ درس‌های بزرگ منشی در مکتب حسینی، ‌درس‌های بلند همتی در مکتب حسینی،‌ صورت و حقیقت دین در نهضت حسینی،‌ جلوه‌های شجاعت در مکتب عاشورا، ‌تعارض ارزش‌های اخلاقی جاهلی و اسلامی د‌ر دوره امویان و بررسی و تحلیل ادعیه عاشورایی نظیر دعای عرفه اشاره کرد.

گفتنی است این همایش از صبح تا عصر پنجشنبه هفتم دی ماه‌ در حسینیه هدایت تهران واقع در میدان قیام و با ارائه 10 مقاله برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2258/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول