اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین مطرح کرد

صرف بیش از یک میلیارد تومان برای تابلوگذاری و خط‌کشی‌ها در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: هزینه تابلوگذاری‌ها و خط‌کشی‌ها در شهر قزوین سالانه حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان و هزینه نگهداری از چراغ‌های راهنمایی شهر بالغ بر یک میلیارد تومان است.

صرف بیش از یک میلیارد تومان برای تابلوگذاری و خط‌کشی‌ها در قزوین

سیدمهدی یدی‌همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با توجه به هزینه‌های سنگینی که برای تابلوگذاری و خط‌کشی‌ها صرف می‌شود، باید در محل نصب تابلوها و نحوه نگهداری از آنها دقت لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت این موضوع، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اقدام به برگزاری دوره آموزشی علائم ترافیکی افقی و عمودی کرده است.

این مسئول با بیان اینکه خلأ برگزاری یک دوره آموزشی برای کسانی که در حوزه ترافیک کار اجرایی انجام می‌دهند، محسوس است، خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که در این عرصه مشغول فعالیت هستند، فرصتی برای مطالعه و بازآموزی ندارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: به همین دلیل برای این دوره آموزشی، تعدادی از موضوعاتی که در ارتقای دانش و آگاهی افرادی در حوزه ترافیک مشغول فعالیت هستند، انتخاب شدند تا افراد از قوانین و مقررات جدیدی که در حوزه ترافیک وضع شده، اطلاع پیدا کنند.

همدانی عنوان کرد: در سال‌های اخیر آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی بازنگری شده و همچنین نشریات و آیین‌نامه‌های جدیدی در کشور به تصویب رسیده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه در کشور ما طی سال‌های اخیر بسیاری از موارد مربوط به راهنمایی و رانندگی و حوزه ترافیک به صورت استاندارد رعایت می‌شود، به طوری که در بحث ایمنی راه‌های برون شهری در نشریه 267 یا همان آیین‌نامه ایمنی راه‌ها تمام ضوابطی که در مورد تابلوها باید رعایت شود، تدوین شده است.

این مسئول افزود: اما متأسفانه در حوزه درون‌شهری هنوز آیین‌نامه‌ای که سازمان بودجه و برنامه‌ریزی به عنوان آیین‌نامه ملی ابلاغ کرده باشد، نداریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اضافه کرد: می‌توانیم از آیین‌نامه‌های وزارت راه، آیین‌نامه‌های خارجی و همین طور از نشریاتی که وزارت کشور یا شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند، استفاده کنیم.

همدانی بیان داشت: با توجه به این امر آگاهی مهندسان، کارشناسان و کارمندان اداری فعال در این عرصه از آخرین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و ضوابط ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه اساتید مجربی در این دوره آموزشی حضور دارند، گفت : در این دوره آموزشی از اساتید متخصص این حوزه دعوت به عمل آمد تا در مورد مسائل و ضوابط قانونی که مربوط به تابلوها و علائم ترافیکی است، آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

به گفته این مسئول کارشناسان و مهندسین شهرداری‌های استان که در زمینه حمل و نقل فعالیت می‌کنند، سازمان‌های شهرداری قزوین، اعضای نظام مهندسی، پیمانکاران شهرداری، تعدادی از افسران پلیس راهنمایی و رانندگی در این دوره حضور داشتند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ابراز داشت: این دوره آموزشی اولین دوره آموزشی علائم افقی و عمودی بود که تاکنون برگزار شده و تا پایان سال جاری نیز یک دوره دیگر در زمینه اصلاحات هندسی برگزار می‌شود.

همدانی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم به تابلوها و علائم ترافیکی به دید یک وسیله فانتزی نگاه می‌کنند، گفت: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که تابلوها و علائم ترافیکی یک موضوع فانتزی هستند و صرفا شهر بودن آن محدوده را نشان می‌دهند، در حالی که این تابلوها و علائم ترافیکی اصلا یک موضوع فانتزی نیستند و واقعیت آن است که هریک از آن‌ها دارای بار حقوقی هستند.

وی در پایان گفت: بعضا در تصادفاتی که در شهرها اتفاق می‌افتد و کار به گروه‌های کارشناسی می‌رسد، کارشناسان و افسران خبره‌ای که برای بررسی صحنه تصادف مراجعه می‌کنند، برای بررسی آن تصادف، باید به آیین‌نامه‌هایی که برای این تابلوها، خط‌کشی‌ها و علائم ترافیکی وضع شده است، رجوع کنند.

انتهای پیام/77001/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول