اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راهبردی قوه قضاییه:

کاهش روند جرم در کشور قانع‎کننده نیست

خبرگزاری فارس: معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: روند و میزان ارتکاب جرم در کشور کاهش یافته اما این میزان نیز مطلوب و قانع‎کننده نیست.

کاهش روند جرم در کشور قانع‎کننده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدباقر ذوالقدر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه سال اخیر در مقایسه با سال‎های گذشته روند ارتکاب جرم کاهش یافته اما باید به اندازه‌ای برسد که کاملا ملموس باشد.

وی با اشاره به نقش شوراهای حل اختلاف در کاهش اطاله دادرسی اضافه کرد: شوراهای حل اختلاف نهادی مردمی و از خود مردم است که به قوه قضاییه در انجام ماموریت‎هایش کمک می‎کند.

ذوالقدر ادامه داد: فعالیت شوراهای حل اختلاف برکات خوبی به همراه داشته است به طوری که به بیش از سه میلیون پرونده در این شوراها رسیدگی شد که اگر قرار بود این پرونده‎ها به طور رسمی در دادگاه‎ها بررسی می‌شد، حجم عظیمی از کار به دستگاه قضا تحمیل می‎شد.

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی سالانه پرونده‎های قضایی گفت: تلاش ما این است که با برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی زمینه‎ای را در جامعه فراهم کنیم که با اجرای برنامه‎های موثر و مفید این امر به طور واقع محقق شود.

معاون راهبردی قوه قضاییه یادآور شد: این نظارت‎ها از مرکز و رده‎ها و سرپنجه‎های اجرایی انجام می‎شود و در آن مسیر و میزان تحقق اهداف دستگاه قضا بررسی می‎شود.

ذوالقدر در ارتباط با سفر هیئت نظارتی به استان بوشهر بیان کرد: پیش از استان بوشهر به استان خراسان‌شمالی سفر کردیم و این هیئت شامل مسئولان، مدیران و کارشناسان بخش‎های مختلف قوه قضاییه است.

وی اظهار داشت: نظارت‎هایی که توسط قوه قضاییه در سال‎های اخیر انجام شده بسیار وسیع و همه جانبه است در حالی که نظارت‎هایی که در سال‎های گذشته انجام می‎شد، موردی و اختصاصی بوده است.

ذوالقدر خاطر نشان کرد: از نظر کلی و به عنوان نظارت راهبردی و با این حجم برای اولین بار است که این نظارت‎ها انجام می‎شود.

انتهای پیام/66007/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول