اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش دادگستری کل گلستان خبر داد

برخورد تخصصی‌تر با مجرمان فضای مجازی در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش دادگستری کل استان گلستان از برخورد تخصصی‌تر با مجرمان فضای مجازی در این استان خبر داد.

برخورد تخصصی‌تر با مجرمان فضای مجازی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، علی‌اکبر اسمعیلی اظهار داشت: قضات گلستانی با قواعد کلی و آیین دادرسی جرایم رایانه‌ای آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: در این دوره آموزشی تخصصی، 60 نفر از قضات و کارشناسان انفورماتیک استان گلستان با قواعد کلی و آیین دادرسی و مفاهیم جرایم رایانه‌ای آشنا می‌شوند.

معاون آموزش دادگستری کل استان گلستان خاطرنشان کرد: با توسعه ارتباطات در سطح جامعه و رشد بی‌سابقه آن، تسلط قضات به مفاهیم مخابراتی و اینترنتی، سرعت، دقت و اتقان آرا را به دنبال خواهد داشت.

اسمعیلی تصریح کرد: این دوره آموزشی به نوعی بازآموزی و نوآموزی برای قضاتی است که در محاکم و دادسراهای استان، پرونده‌های مربوط به جرایم رایانه‌ای را بررسی می‌کنند.

این مسئول ابراز داشت: آَشنایی با مفاهیم داده‌های ترافیک و قاچاق ترافیکی بین‌المللی، مصادیق جرایم رایانه‌ای، مقایسه قانون مجازات اسلامی و قانون جرائم رایانه‌ای، تعریف جرم رایانه‌ای و محتوای مجرمانه از سرفصل‌های این دوره آموزشی دو روزه است.

به گفته وی هم‌اکنون علاوه بر دادسرا و دادگستری مرکز استان در همه حوزه‌های قضایی استان، قضات ویژه‌ای به جرایم رایانه‌ای رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام/2307/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول