اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای استان اصفهان:

مجرمان قادر به هک تلفن همراه و در اختیار گرفتن آن هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: مجرمان قادر به هک و نفوذ گوشی تلفن همراه و در اختیار گرفتن آن هستند بنابراین نباید اطلاعات و تصاویر شخصی را در گوشی تلفن همراه نگه داشت.

مجرمان قادر به هک تلفن همراه و در اختیار گرفتن آن هستند

ستار خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد اینکه آیا اطلاعات گوش‌های موبایل می‌تواند توسط هکرها و یا سارقان هک شود، اظهار کرد: امروزه تلفن همراه، یکی از همگانی‌ترین ابزارهای رایانه‌ای و ارتباطی است به نحوی که همه افراد لااقل یک گوشی تلفن همراه با خود دارند.

وی افزود: گوشی‌های تلفن همراه در سال‌های گذشته از یک گوشی صرف به رایانه‌ای با امکانات فراوان تبدیل شده‌اند که با امکانات فراوان ارتباطی در اندازه ای کوچک تبدیل شده‌اند.

رئیس پلیس فتای اصفهان تصریح کرد: همین ویژگی ممتاز و جالب توجه تلفن همراه، آن را به هدفی تازه برای مجرمان تبهکاران تبدیل می‌کند لازم است تمام نکات ایمنی که برای رایانه به کار می‌رود برای تلفن همراه هم بکار رود.

وی ادامه داد: بیشتر تلفن‌های همراه از سیستم عامل ویژه ابزارهای همراه استفاده و فرمت بیشتر فایل‌های آن شبیه رایانه است که به همین دلیل برخی از ویروس‌ها و بد افزارها نیز در تلفن همراه اثر می‌کند.

خسروی با بیان اینکه گوشی‌های تلفن همراه مجهز به وای فای، بلوتوث و اینفرارد است، تأکید کرد: در هنگامی که از این وسایل استفاده نمی‌شود باید آنها را غیر فعال کرد چرا که مجرمان قادر به هک و نفوذ به گوشی و در اختیار گرفتن آنها هستند.

وی اضافه کرد: مجرمان تلفن همراه می‌توانند ضمن برقراری تماس‌های تلفنی به حساب فرد دارنده گوشی، اطلاعات و محتوای درون گوشی را به سرقت ببرند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با تاکید به اینکه گم شدن تلفن همراه و یا سرقت آن بیش از سایر ابزارهای رایانه‌ای است، گفت: از این رو اطلاعات و محتوای ذخیره شده نباید در معرض خطر و آسیب‌های اجتماعی جدی ناشی از دسترسی سارق به آنها قرار گیرد.

وی همچنین افزود: تلفن همراه دارای قابلیت‌هایی است که می‌تواند به عنوان ابزار جاسوسی مورد استفاده قرار گیرند و بنابراین در اماکن مهم و حساس باید به توصیه‌های ایمنی بر عدم استفاده از تلفن همراه توجه کرد.

خسروی اضافه کرد: به پیامک‌هایی که به شیوه‌های مختلف همانند برنده شدن در قرعه کشی و مسابقات و امور خیریه و مواردی از این دست ارسال می‌شود اعتماد نکرده و اطلاعات کارت بانکی خود را که از این طریق طلب می‌شود را در اختیار این افراد قرار ندهید.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول