اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال ‌جاری محقق شد

اجرای 505 طرح پاکسازی در محلات جرم‌خیز‌/‌کشف 55 تن مواد مخدر‌

خبرگزاری فارس: درخواست‌های مکرر شهروندان مبنی بر پاکسازی نقاط جرم‌خیز، سبب شده ‌که پلیس هرمزگان در 9 ماه سال ‌جاری 505 طرح پاکسازی را در محله‌های این استان اجرایی کند.

اجرای 505 طرح پاکسازی در محلات جرم‌خیز‌/‌کشف 55 تن مواد مخدر‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در سال‌های اخیر و در پی تشدید اجرای طرح‌های پاکسازی و مقابله با خرده‌فروشان مواد مخدر در محلات سبب شده است که مردم و شهروندان همواره ادامه این امر را به صورت یک تقاضای جدی از نیروی انتظامی طلب کنند.

در همین راستا، جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان از اجرای 505 مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در هرمزگان طی 9 ماهه سال جاری خبر داد.

سرهنگ احمد دادستانی ظهر امروز در همین راستا در جمع خبرنگاران افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان با همکاری دیگر یگان‌های انتظامی استان و تلاش شبانه روزی و اشرافیت کامل بر حوزه استحفاظی استان در 9 ماهه سال جاری 678 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل و فعال در قاچاق مواد مخدر توقیف و در درگیری‌های مسلحانه 9 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ حذف و 25 نفر از آنان را مجروح و تعدادی اسلحه جنگی از سوداگران کشف کردند.

وی افزود: در این مدت در راستای برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر که مطالبات به حق مردمی نیز است، 505 مرحله طرح پاکسازی نقاط و محلات آلوده استان به وی‍ژه شهر بندرعباس اجرا و در اجرای این طرح‌ها هزار و 61 نفر خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و 480 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: در بحث مقابله با مصرف کنندگان و جمع آوری معتادان نیز در مدت یادشده تعدادی از معتادان پرخطر و بلامکان به مراکز درمانی تحویل شده‌اند.

سرهنگ دادستانی یادآور شد: با تلاش مأموران انتظامی سطح استان در 9 ماهه سال جاری بالغ بر 55 تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

همچنین علاوه بر بندرعباس به عنوان مرکز هرمزگان، شهرستان میناب دومین شهرستان پرجمعیت هرمزگان نیز همواره مورد اجرای این طرح‌ها قرار گرفته است به نحوی که پلیس بر این شهرستان نیز تمرکز ویژه‌ای داشته است.

*کشف 600 کیلوگرم مواد از 19 باب منزل در سندرک و هشتبندی

معاون عملیات و فرماندهی استان هرمزگان نیز همچنین امروز در نشست تشریح عملیات‌های پلیس در هرمزگان، از پاکسازی نقاط آلوده در شهرستان میناب طی روزهای گذشته خبر داد و افزود: مأموران انتظامی شهرستان میناب در ادامه طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده، روز گذشته با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات موجود، طرح پاکسازی نقاط آلوده را در مناطق سندرک و هشتبندی شهرستان اجرا کردند.

سرهنگ علی اکبری اضافه کرد: مأموران پر تلاش شهرستان در اجرای این طرح در بازرسی از 19 باب منزل بالغ بر 600 کیلو گرم مواد مخدر حشیش و تریاک، تعدادی ادوات استعمال مواد، پنج هزار لیتر گازوئیل قاچاق و تعدادی تجهیزات علنی دریافت از ماهواره کشف و در این رابطه سه دستگاه خودرو فعال در قاچاق سوخت توقیف کردند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی هرمزگان با تاکید بر استمرار و قاطعیت پلیس در اجرای طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده تصریح کرد: در اجرای این طرح چهار نفر از عوامل توزیع و فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

هر چند که فرآیند مقطعی اجرای طرح‌های پاکسازی محلات، رضایت مردم و شهروندان است، اما به نظر می‌آید که در راستای ریشه‌کنی پدیده‌هایی همانند خرده فروشی مواد مخدر دستگاه‌های اجتماعی باید در کنار پلیس اقدام به اجرای برنامه‌های جامع برای کاهش تقاضا در حوزه مواد مخدر داشته باشند.

انتهای پیام/88001/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول