اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان:

معیارهای جوانان برای ازدواج تغییر کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: متأسفانه معیارهای دیگری در ازدواج جایگزین شده که با تلاش‌های دست اندرکاران و همکاری فعالین ازدواج باید زمینه برای گرایش جوانان به مشاوره قبل از ازدواج فراهم شود.

معیارهای جوانان برای ازدواج تغییر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پری صیادی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی فعالین ازدواج با محوریت ساماندهی فعالین ازدواج و استفاده از توان و ظرفیت آنها که در سالن مخابرات هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: اسلام نه تنها زن را از حضور در اجتماع باز نداشته بلکه به شایستگی در قرآن نیز به آن اشاره کرده و از این میان از زنانی همچون بلقیس  یاد کرد که مسئولیت‌های کلانی را در جامعه به عهده گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه اسلام روابط اجتماعی را بر سه پایه اجتماعی، حکومتی و هم نوع محوری تعریف کرده است، افزود امروزه زنان نیز در این محور‌ها، از رکن‌های اصلی و تأثیرگذار در جامعه هستند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان ادامه داد: معیارهای ازدواج باید بر اساس اصل خداجویی و خدامحوری باشد و اصل عقلایی در آن رعایت شود.

صیادی اضافه کرد: متأسفانه امروزه معیارهای دیگری در ازدواج جایگزین شده که با تلاش‌های دست اندرکاران و همکاری فعالین ازدواج باید زمینه برای گرایش جوانان به مشاوره قبل از ازدواج فراهم تا از بروز ازدواج‌های غیر منطقی و ناآگاهانه جلوگیری شود و زمینه برای ازدواج‌های آسان، به موقع و پایدار فراهم شود.

این مسئول افزود: ابتدا باید فرهنگ مشاوره در همه سطوح وجود داشته باشد و برای این مهم دفتر امور بانوان و خانواده با تمام امکانات اقدام به رفع موانع مذکور با یاری مسئولان خواهد کرد.

مشاور امور بانوان و خانواده استاندار هرمزگان در پایان با بیان اینکه شبکه فعالین ازدواج به دنبال ارتقاء سطح آگاهی جوانان درحوزه ازدواج، کمک به انتخاب صحیح، فرهنگسازی و تسهیل ازدواج جوانان هستند, افزود: خدمات ویژه‌ای برای مجردین و متاهلین پیش از ازدواج و پس از ازدواج در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/88001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول