اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

موانع ازدواج در ملایر بررسی و رفع شود

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر گفت: موانع و مشکلات پیش روی عدم گرایش جوانان به ازدواج در شهرستان ملایر بررسی و برای رفع آن راهکار ارائه شود.

موانع ازدواج در ملایر بررسی و رفع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور بعد از ظهر امروز در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی با هدف برسی دقیق فرهنگ‌های مختلف و تعمیق بیشتر فرهنگ در بین عامه مردم تشکیل می‌‌شود که تصمیمات و مصوبات ارائه شده در آن باید در سطح شهرستان عملی شود.

وی در ادامه به فرهنگ بسیج اشاره کرد و گفت: داشتن روحیه بسیجی در همه امور و نهادینه کردن این فرهنگ در سطوح جامعه در موفقیت و مشارکت اجتماعی مردم اثرگذار است که باید برای تعمیق این فرهنگ تلاش شود.

فرماندار ملایر، فرهنگ بسیج را یک حالت بازدارندگی برای مقابله با آسیب‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خواند و گفت: یکی از راهکارهای تعمیق فرهنگ بسیج و روحیه ایثار و شهادت‌طلبی اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی بوده که شهرستان ملایر در این زمینه در استان پیشتاز است.

وی در ادامه به فرهنگ مطالعه اشاره کرد و عنوان داشت: این فرهنگ باید در بین مردم تقویت شود و در این زمینه شهرستان ملایر جایگاه خوبی دارد اما این کافی نیست و باید به بالاترین سطح مطالعه مفید دست پیدا کنیم. 

خیریانپور اظهار داشت: با احداث کتابخانه مرکزی در آینده نزدیک در ملایر سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان دو برابر می‌شود.

وی در ادامه به فرهنگ وقف در شهرستان پرداخت و گفت: شهرستان ملایر در این راستا در جایگاه نخست استانی و جایگاه بالای کشوری قرار دارد.

فرماندار ملایر ادامه داد: اوقاف و امور خیریه می‌تواند در اختصاص زمین و ساخت و مشارکت کتابخانه مرکزی به امر مهم مطالعه در شهرستان کمک شایانی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات امروز جامعه در زمینه ازدواج جوانان افزود: متاسفانه مشکلات و موانع باعث کم شدن انگیزه جوانان به ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج شده است.

خیریانپور بیان داشت: یکی از جلسات مهمی که می‌تواند در ارائه راهکارهای ازدواج مفید و مؤثر باشد شورای فرهنگ عمومی است که در این زمینه باید این موانع و راهکارها در این جلسه مطرح و مصوب شود.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: از سوی دیگر باید این موارد به مدیران دستگاه‌ها ارائه شود تا در تصمیم‌گیری‌های خود آن را مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/89013/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول