اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

22 بهمن امسال

سایت پایانه مرز سیران‌بند بانه به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان گفت: سایت پایانه مرز سیران‌بند بانه 22 بهمن امسال بهره‌برداری می‌شود.

سایت پایانه مرز سیران‌بند بانه به بهره‌برداری می‌رسد

نعمت‌الله خواجه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مرز سیران‌بند بانه در سفر سوم هیئت دولت به استان به عنوان مرز رسمی معرفی شد و بر اساس برنامه‌ریزی و اقدامات به عمل آمده سایت پایانه‌ای آن 22 بهمن ماه امسال بهره‌برداری می‌رسد.

وی در مورد مرز رسمی باشماق نیز اظهار کرد: بیش از 20 درصد کل ترانزیت کشور از این مرز انجام می‌شود به گونه‌ای که مرز رسمی باشماق از مهم‌ترین پایانه‌های صادرات و واردات کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان با اشاره به بهره‌برداری از سایت تجاری این مرز رسمی با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان، افزود: عملیات اجرایی ساخت پایانه تجاری این مرز از اواخر سال 86 شروع و با توجه به اختصاص به موقع اعتبار مورد نیاز در زمان پیش‌بینی شده به بهره برداری رسید.

به گفته خواجه‌ای، اعتبار هزینه شده برای ساخت و بهره‌برداری از این پایانه‌ تجاری 4 میلیارد تومان بود که از محل اعتبارات ملی و استانی توسط سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور تامین شد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 3 میلیارد تومان نیز به منظور محوطه‌سازی در این مرز هزینه شده است، خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال مسافران و ارائه خدمات بهتر به مردم تاکنون 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان به منظور ساخت سایت مسافربری مرز رسمی باشماق هزینه شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از 2 هزار دستگاه اتوبوس به منظور جابه‌جایی مسافرین در استان گفت: بیش از 10 هزار راننده نیز تاکنون آموزش‌های خاص رانندگی را در سطح استان فرا گرفته‌اند.

خواجه‌ای در پایان احداث مجتمع‌های خدماتی در جاده‌های استان، افتتاح مراکز حمل و نقلی جدید در شهرستان‌ها، احداث و تجهیز پاسگاه‌های پلیس راه و ایجاد مراکز مجاز معاینه فنی را از جمله اقدامات این اداره‌کل در سال‌جاری دانست و افزود: احداث پایانه‌های حمل و نقل بار، گسترش ناوگان حمل و نقل در دو بخش مسافر و کالا و راه‌اندازی سایت بلیط الکترونیک برای سهولت تهیه بلیط مسافران از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سطح استان بوده است.

انتهای پیام/79002/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول