اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سمیرم:

بصیرت و صبر لازمه تداوم انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت سمیرم با تأکید بر تزریق بصیرت به جامعه گفت: بصیرت و صبر لازمه تداوم انقلاب اسلامی است.

بصیرت و صبر لازمه تداوم انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت‌الاسلام مجتبی هارونی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در حسینیه انقلاب سمیرم ضمن تأکید بر رعایت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: ما باید حضرت علی (ع) را به عنوان منش و الگو سرلوحه زندگی‌مان قرار دهیم.

وی ادامه داد: انسان‌ها باید در قبال نعمات الهی شکرگزار باشند و مرتبه افضل شکر، شکر با قلب و شکر عملی است.

امام جمعه موقت سمیرم خاطر نشان کرد: اگر شکر عملی داشته باشیم و مرتکب عصیان نشویم، در دایره متقین و محبت الهی قرار می‌گیریم.

حجت‌الاسلام هارونی توکل به خدا را از آثار تقوای الهی دانست و تصریح کرد: کسی که تقوا و پرهیزگاری پیشه کند، خداوند از گذرگاه‌های سخت زندگی عبورش می‌دهد.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها به پیش‌بینی دانشمندان غرب در رابطه با پایان عالم هستی اشاره کرد و افزود: این شایعه از اهداف پلید دشمنانی است که تمامی علوم جهان هستی را در آزمایشگاه‌ها تفسیر می‌کنند، اما ما مسلمانان معتقدیم مولایی داریم که خواهد آمد و عالم هستی را پر از عدل و داد می‌کند.

امام جمعه موقت سمیرم با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: اگر یک روز از عمر دنیا بماند، در همان روز فرزندی از فرزندان من قیام می‌کند، در حالی که جهان پر از ظلم و جور است.

حجت‌الاسلام هارونی یکی از معانی غیبت را وجود و حضور حضرت حجت (عج) دانست و عنوان کرد: از وظایف ما مسلمانان این است که از منتظران آن حضرت (عج) باشیم و برای سلامت و فرجش دعا کنیم.

وی بر ترویج شعارهای اسلامی تاکید و یادآور کرد: افضل مرگ‌ها در راه خدا شهادت است و منتظران بدانند که کسی که منتظر فرج و ظهور امام زمان(ع) باشد، مانند کسی است که در راه خدا شهید شده است.

امام جمعه موقت سمیرم همچنین به اهمیت نهم دی‌ماه، روز بصیرت اشاره کرد و گفت: این روز را بزرگ بشمارید و سعی کنید، آگاهی و بصیرت را در جامعه تزریق کنید.

حجت‌الاسلام هارونی بصیرت و صبر را لازمه پایداری مقاومت یک جامعه اسلامی دانست و ابراز داشت: گاهی گرانی بر جامعه فشار می‌آورد و دولتمردان باید وظیفه خود را انجام دهند و با کنترل بازار و جلوگیری از تورم از مشکلات مردم بکاهند.

وی در پایان یادآور شد: مقدس‌تر از این نظام ولایی در کره خاکی وجود ندارد و این نظام ثمره خون شهیدان است و پاسداری از آن وظیفه تک‌تک مسئولان و مردم است.

انتهای پیام/2301/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول