اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

هدف آمریکا از مذاکره، جلوگیری از پیشرفت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ساری با اشاره به موضوع مذاکره با آمریکا که توسط برخی افراد در کشور مطرح می‌شود، بیان داشت: هدف آمریکا از طرح مسئله مذاکره، جلوگیری از پیشرفت کشور ایران است.

هدف آمریکا از مذاکره، جلوگیری از پیشرفت ایران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مرکز استان مازندران با تسلیت ایام ماه صفر با اشاره به شهادت آیت‌الله حسین غفاری که در سال 53 و در زندان ساواک اتفاق افتاد، اظهار داشت: این عالم بزرگ به جرم حمایت از امام (ره) زندانی و بر اثر شکنجه در زندان به شهادت رسید.

* موضوع مطرح شدن پایان جهان توسط انسان‌های خرافی

وی در ادامه با اشاره به موضوع مطرح شدن پایان جهان توسط عده‌ای انسان‌های خرافی در شب گذشته و امروز خاطر نشان کرد: عده‌ای با مطرح کردن پایان جهان، بی‌جهت در صدد سنجش سطح باور مردم هستند و در هر دوره‌ای با مطرح کردن پایان دنیا می‌خواهند سطح آگاهی مردم را بسنجند که این کار توسط برخی منجمان اتفاق می‌افتاد.

آیت‌الله طبرسی با اعلام اینکه دنیا صاحب دارد و خدا برای دنیا برنامه خاص تدارک دیده است، تصریح کرد: خداوند برای دنیا دو قیامت تدارک دید که اولی قیامت صغری ظهور حضرت مهدی(عج) است که با ظهور این امام همام دنیا پر از عدل و داد می‌شود و دیگری قیامت کبری است.

* دنیا دارای صاحب است

نماینده ولی فقیه در مازندران با استناد به آیات قرآن بیان داشت: بر اساس مدارک موجود، دنیا دارای صاحب است و زمان پایان عالم را خدا حتی به پیامبرانش اعلام نکرد و ملت‌ها باید توجه داشته باشند که به دنبال هر اظهارنظر نادرستی راه نیفتند.

وی در ادامه به موضوع جنگ نرم استبداد بر علیه انسانیت اشاره کرد و گفت: دشمن با ایجاد جنگ نرم به دنبال ترویج فساد عقیدتی است و در تلاش است تا پول حرام، فکر حرام و اخلاق نادرست را در زندگی بشری ترویج دهد.

طبرسی در ادامه با اشاره به موضوع کشته شدن 28 دانش‌آموز توسط جوان آمریکایی عنوان کرد: عدم وجود مبانی اخلاق موجب شد که این جوان دست به این کار بزند.

* ارتباط برخی بیماری‌ها با گناهان

وی با اشاره به ساخت و ترویج برخی فیلم‌های نامناسب توسط رسانه‌ها گفت: بچه‌ها و جوان‌ها با دیدن برخی فیلم‌های نامناسب، تحریک شده و دست به اقدامات وحشتناکی می‌زنند.

امام جمعه ساری در ادامه به ارتباط برخی بیماری‌ها با گناهان اشاره کرد و بیان داشت: با نو شدن گناهان، بیماری‌های تازه‌ای گریبانگیر بشر می‌شود و برای در امان ماندن از بلایای طبیعی نیاز است که از خدا بترسیم و خدا را در همه امور شاهد و گواه قرار دهیم و گستاخانه گناه نکنیم.

وی در ادامه به اظهارنظر یک نویسنده بزرگ مسیحیت به نام جرجرق در مورد اسلام اشاره کرد و گفت: این نویسنده در کتابش نوشت که شیعه با اخلاق معرفی می‌شود.

* ستمگران از مکتب شیعه در هراس هستند

طبرسی در ادامه اذعان داشت: این نویسنده بزرگ مسیحی خطاب به ایرانیان عنوان کرده که قدر انقلاب اسلامی نشأت گرفته از شیعه را بدانید و اگر انقلاب تاکنون توانسته است در برابر استکبار به خوبی ایستادگی کند به خاطر این است که انقلاب اسلامی ایران از شیعه نشأت گرفته است.

وی در ادامه به موضوع جنگ تحمیلی بر ضد کشور ما توسط استکبار اشاره کرد و یادآور شد: تلاش دشمن بر ضد شیعه در سوریه و بحرین به خاطر این است که ستمگران از مکتب شیعه در هراس هستند.

* هدف آمریکا از طرح مسئله مذاکره جلوگیری از پیشرفت کشور است

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخشی از سخنانش به موضوع مذاکره با آمریکا که توسط برخی افراد در کشور مطرح می‌شود اشاره و ابراز داشت: هدف آمریکا از طرح مسئله مذاکره، جلوگیری از پیشرفت کشور ایران است و این مستکبر می‌خواهد تلاش کند تا ایران اسلامی را در سیطره خویش قرار دهد.

وی اضافه کرد: یکی از مصیبت‌های حال حاضر ما دشمن‌نشناسی عده‌ای در داخل کشور است و آمریکا با طرح مسئله مذاکره در تلاش است که خود به عنوان ابرقدرت حاکمیت جهان را در دست بگیرد.

* اسلام دین منطق است

طبرسی در ادامه با اعلام اینکه اگر بیان مذاکره آمریکا منطقی و درست باشد بر اساس سند اسلام ما باید منطق را بپذیریم، خاطر نشان کرد: چرا که اسلام دین منطق است و تمام پیامبران الهی نیز صلح‌طلب بودند.

وی خطاب به پیروان مسیحیت که فقط این دین الهی را صلح‌طلب می‌دانند، بیان داشت: حضرت مسیح در زمان حضورش بیان کرد که من ادامه دهنده راه ادیان الهی هستم و خود حضرت مسیح (ع) نیز بارها برای احقاق حقوق خود وادار به جنگ با دشمنان عصر خود شد.

* مسیحیان فعلی ننگی برای مسیحیت هستند 

طبرسی ادامه داد: مسیحیان فعلی ننگی برای مسیحیت هستند و این همه فسادهای اخلاقی که در جامعه غربی می‌شود، ناشی از بکارگیری دین مسیح به صورت نادرست و ناروا و من‌درآوردی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به برخی جنایت‌هایی که توسط حاکمان کشورهای غربی و برخی کشیش‌ها که خود را پیرو مسیحیت می‌دانند، اضافه کرد: کودک‌آزاری، تارک دنیا شدن، انجام فساد‌های غیراخلاقی و انجام ظلم و کشتار مورد نفرت حضرت عیسی(ع) و موسی(ع) است.

* دنیای مسیحیت باید خودش را بازخوانی کند

وی در ادامه به برخی جنایت‌هایی که توسط وهابیون و سلفی‌ها که خود را آلت دست آمریکا با پول‌های عربستان قرار دادند، اشاره کرد و افزود: این افراد مورد نفرت پیامبر(ص) هستند و روح پیامبران الهی از این افراد ناراضی است.

طبرسی ادامه داد: دنیای مسیحیت باید خودش را بازخوانی کند که چه جنایت‌هایی در این کشورها در حال انجام است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تدابیر رهبر معظم انقلاب برای ایستادگی در برابر دشمن‌های غربی گفت: رهبر معظم انقلاب تنها کسی است که نقشه‌های شوم آمریکا را در جهان خنثی می‌کند، دشمن با ابرحریفی مثل رهبر معظم انقلاب دست و پنجه نرم می‌کند.

* خاصیت شیعه این است که در برابر حاکمان فاسد پرخاشگری کند

وی به برگزاری مراسم‌های مختلف در ایام محرم و صفر در کشور اشاره کرد و گفت: بیداری و آگاهی‌های مردم به برکت محرم انجام می‌شود و باید تلاش کنیم تا این راه را ادامه دهیم.

طبرسی در پایان متذکر شد: راه شیعه همیشه جنگ داشت، چرا که خاصیت شیعه این است که در برابر حاکمان فاسد پرخاشگری کند و در همه دوران تاریخ، شیعیان به حکومت‌های فاسد نه گفتند.

انتهای پیام/86004/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول