اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حدادعادل در پاسخ به شرایط مذاکره با آمریکا: -1

مذاکره‌ با آمریکا بدون رعایت‌ استقلال ملت ایران مردود است

خبرگزاری فارس: حداد عادل درباره شرایط مذاکره با آمریکا گفت: در میز مذاکره‌ای که شأن و استقلال ملت ایران رعایت نشود، آن مذاکره مردود است.

مذاکره‌ با آمریکا بدون رعایت‌ استقلال ملت ایران مردود است

‌به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامعلی حداد عادل شامگاه جمعه در دومین کرسی آزاداندیشی با موضوع دانشجو و بصیرت عاشورایی در سالن اجتماعات دانشگاه سما پاسخگوی سؤالات دانشجویان بود.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی در رابطه با عملکرد صدا و سیما در راستای مصرف‌گرایی و رفتار سینما که در فیلم‌ها صرفا به خیانت می‌پردازند و اینکه برخورد جدی با این مسائل وجود ندارد، گفت:‌ این حرف‌ها تا اندازه‌ای درست است و یک اشکالاتی در سینما، هنر و مسائل فرهنگی وجود دارد.

وی افزود:‌ کمیسیون فرهنگی مجلس به این موضوع می‌پردازد و مشکلات به مرور زمان رفع می‌شود.

حدادعادل در پاسخ به سؤال این دانشجو که تصور کرده بود حداد عادل همچنان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس است، گفت:‌ من در مجلس نهم عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات هستم.

کمی تا قسمتی ابری

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه کاندیداتوری حداد عادل در انتخابات ریاست جمهوری تا چه اندازه جدی است، اظهار داشت: کمی تا قسمتی ابری.

حدادعادل خاطر نشان کرد: اگر بگویم اصلا نیست، دروغ گفته‌ام و اگر بگویم قطعا تصمیم گرفته‌ام، این هم دروغ است.

وی با اشاره به اینکه با دوستان ارتباط داریم و مشورت می‌کنیم، افزود: امیدواریم آنچه به سود کشور است، پیش بیاید و مهم نیست من بیایم یا شخص دیگری، آرزوی ما موفقیت انقلاب اسلامی است.

حدادعادل با بیان اینکه هنوز ورود به بحث‌های انتخابات ریاست جمهوری را زود می‌دانیم، یادآور شد:‌ فکر می‌کنم مسائل اقتصادی مردم مهم‌تر است.

بهتر است درباره انتخابات عجله نکنیم

وی با اشاره به اینکه شش ماه تا انتخابات ریاست جمهوری فاصله داریم گفت: بهتر است عجله نکنیم.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وی از مسائل مربوط به پاپ سخن گفته، اما ایران اسلامی ما هم دست کمی از کشورهای غیرمسلمان ندارد و مردم در فقر به سر می‌برند و عدالت در رفتار برخی مسئولان دیده نمی‌شود و نمونه بارز آن بی‌عدالتی در توزیع سهام عدالت است که برخی آن را دریافت کردند و برخی نه و همچنان مشکلات مربوط به اشتغال و بی‌توجهی به کشاورزان است، اظهار داشت: در اینکه در کشور عده‌ای دچار فقر هستند و مشکلات دارند، شکی نیست.

وی با بیان اینکه دانشجوها دغدغه گرانی و اشتغال دارند و بعضا با مشکلات خانوادگی هم مواجه هستند درست است، افزود:‌ اما تمام آنچه که این دانشجو نوشته درست نیست، برای اینکه اگر سراغ هر خانواده‌ای بروید، می‌بینید که وضعیت زندگی آنها نسبت به گذشته بهبود داشته است.

بیش از 4 میلیون و 500 هزار دانشجو داریم

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت:‌ اینگونه نیست که تصور کنید که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی از منظر عدالت و عدالت اقتصادی کاری نکرده است.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات این است که اکنون بیش از 4 میلیون و 500 هزار نفر دانشجو داریم، گفت: ‌قبل از پیروزی انقلاب با جمعیت 36 میلیونی فقط 175 هزار دانشجو داشتیم حال آنکه با افزایش دو برابری جمعیت کشور تصور می‌رود که تعداد دانشجویان هم به دو برابر قبل از پیروزی انقلاب برسد و می‌بینید و اینگونه نیست.

بعضی مشکلات کشور مدیریتی است

‌حدادعادل با اشاره به اینکه در صادرات و تولید کشاورزی هم پیشرو هستیم، افزود:‌ در چند محصول کشاورزی در دنیا یا رتبه نخست را داریم و یا جزو 10 رتبه برتر هستیم و این استان را هم در نظر بگیرید که در تولید مرکبات و برنج سهم عمده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه بعضی مشکلات مدیریتی است و مقداری هم باید قبول کنیم که دشمن داریم، تصریح کرد: چون می‌خواهیم مستقل باشیم، دشمنان بی‌رحمی داریم.

قبل از انقلاب در کشور دکترای فیزیک نداشتیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال 1342 وقتی که 18 ساله بودم وارد دانشگاه تهران شدم و ابتدا در رشته فیزیک تحصیل کردم و چند سال هم معلم فیزیک بودم، گفت:‌ از وضعیت صنعت و علم کشور بی‌اطلاع نبودم.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب در کشور دکترای فیزیک نداشتیم، اضافه کرد: توصیه می‌کنم نسبت به انقلاب منصفانه قضاوت کنید و این دغدغه‌ها باعث نشود همه چیز را زیر سؤال ببرید.

حدادعادل در رابطه با مذاکره با آمریکا اظهار داشت: مذاکره چیز بدی نیست به شرط آنکه شرایط عادلانه مذاکره رعایت شود.

در موضوع غنی‌سازی انرژی هسته‌ای حرف ما روشن است

وی با بیان اینکه اگر با سیاست هویج و چماق بخواهند با ما مذاکره کنند، تصریح کرد: این دیگر مذاکره نمی‌شود.

حدادعادل یادآور شد:‌ ما مذاکره‌ای می‌خواهیم که حقوق ما را در اداره کشور به رسمیت بشناسند.

وی با بیان اینکه در این موضوع غنی‌سازی انرژی هسته‌ای حرف ما خیلی روشن است، افزود: ‌خواهان مذاکره‌ای هستیم که در چارچوب ضوابط بین‌المللی و عادلانه باشد.

رژیم صهیونیستی پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا نکرد

‌حدادعادل با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا نکرده و سلاح هسته‌ای هم در اختیار دارد، متذکر شد:‌ این گفته‌ خود آنها است اما در رابطه با انرژی هسته‌ای ما می‌بینید که چگونه رفتار می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما چه مذاکره‌ای کنیم با کشوری که بخواهد اینگونه با ما مذاکره کند، گفت: با کسی مذاکره می‌کنیم که احترام مردم ایران حفظ شود.

حدادعادل خاطر نشان کرد:‌ میز مذاکره‌ای که شأن و استقلال ملت ایران رعایت نشود، آن مذاکره مردود است.

انتهای پیام/86007/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول