اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

گروه 5+1 حقوق ایران را به رسمیت بشناسد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک گفت: گروه 5+1 دست از لجاجت با ایران بردارند و حقوق ایران را به رسمیت بشناسد.

گروه 5+1 حقوق ایران را به رسمیت بشناسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک با اشاره به در پیش بودن مذاکرات 5+1 اظهار داشت: گروه 5+1 باید در مذاکرات آتی دست از لجاجت با ایران بردارد چراکه ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود مذاکرات دی ماه 5+1 مذاکراتی مثبت و سازنده باشد اعضای گروه باید بدانند ملت ایران زیر بار فشار و ارعاب نرفته و با تهدید و تحریم تسلیم نخواهد شد.

امام جمعه اراک در ادامه با تقدیر از سازمان ملل به دلیل صدور قطعنامه علیه اسرائیل گفت: صدور این قطعنامه جای بسی خوشحالی است اما باید نتیجه بخش باشد اسرائیل گوشش به این قطع نامه‌ها بدهکار نیست و توجه‌ای به آن نکرده و کارهای خود را دنبال می‌کند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به مسائل سوریه گفت: امروز صهیونیست و حامیانش با نسل کشی در سوریه وقایع ناگواری را رقم زده است به طوری که در ماه صفر و ایام شهادت رقیه (س) سه ساله حرم مطهر این بزرگوار خلوت بوده چرا که مسلمانان از وحشی‌گری‌ها، جنایات و بمب‌های اسرائیل و تروریست‌های دست‌پرونده آن‌ها در امان نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته پژوهش گفت: پژوهش موتور حرکت جامعه است و دانشگاه‌ها تولید کننده علم هستند که باید در زمینه تحقیق و پژوهش دست به کارهای بزرگ بزنند.

امام جمعه اراک اظهار داشت: پژوهش، جستجو و تحقیق، راه رسیدن به کمال را برای انسان هموار می‌کند چرا که تحقیق، پژوهش و مطالعه زیر بنای توسعه و رشد اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش مایه حیات علم است، بیان کرد: پژوهش عامل پویایی و قوه محرکه علم است و توسعه علم توسعه جامعه را به دنبال دارد، افزود:

امام جمعه اراک افزود: ایران اسلامی کشوری توانمند است که برای رهایی از وابستگی باید دست به تحقیق و پژوهش زده به طوری که بتواند مواد اولیه را خود تولید کند.

دری نجف‌ٱبادی با بیان اینکه باید امر پژوهش در واحدهای تولیدی صنعتی و مراکز علمی و دانشگاهی جدی گرفته شود خاطر نشان ساخت: پژوهش راه گشای تولید، خود اتکایی، استقلال و پیشرفت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به هفته راهداری با اشاره به اینکه زیرساخت‌های حمل و نقل نقش به سزایی در توسعه و پیشرفت همه جانبه شهرها و روستاها ی کشور دارد، بیان کرد: امروز راهداران برای تأمین امنیت مسافران و جاده‌ها جان خود را به خطر می‌اندازند که هفته راهداری فرصت مناسب برای قدردانی از راهداران عزیز است.

خطیب جمعه اراک با بیان اینکه برنامه‌ریزی و تلاش راه و شهرسازی به همراه کوشش پلیس راهنمایی و رانندگی موجب کاهش تصادف در جاده‌ها می‌شود، ادامه داد: کیفیت ارائه خدمات در بخش حمل و نقل باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد زیرا امنیت جانی مردم به دلیل تردد در محورهای مواصلاتی کشور به این مهم وابسته است.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: ریل و قطار‌های کشور باید به گونه‌ای طراحی، ساخته و یا باز سازی شوند که سرعت فعلی قطارها را بیش از پیش افزایش داده و خدمات با کیفیت بالاتری ارائه شود.

وی تاکید کرد: همچنین اداره کل راه و شهرسازی باید نسبت به ساخت مساجد و نماز خانه در جاده‌ها اهتمام ویژه داشته باشد.

اشاره به هفته نهضت سواد آموزی و ایمنی در برابر زلزله از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/87001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول