رباب لولاگری در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: روشهای نوین آموزشی در مدارس به سمت دانشآموز محوری در حال حرکت است.
وی با بیان اینکه کلاسهای درس برای دانشآموزان باید مفرح و جذاب باشد، افزود: کلاسهای درس دانشآموزان باید با مشارکت فعال دانشآموزان اداره شود.
معلم برتر پژوهشی استان مفهوم مشارکتپذیری را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: مشارکت دانشآموزان در بحثهای آموزشی فرآیند یادگیری آنها را افزایش میدهد.
وی با اشاره به شناسایی روشهای مؤثر و کارا در امور آموزش، خاطرنشان کرد: برای تسریع در یادگیری و ماندگاری اطلاعات در ذهن دانشآموزان انتخاب روشهای نوین آموزشی حائز اهمیت است.
لولاگری شیوه اداره کلاس درس را امری مهم دانست و اظهار داشت: برای افزایش بازدهی کلاسهای درس در مدارس باید نقش دانشآموزان تقویت شود.
معلم پژوهنده استان زنجان ادامه داد: در روشهای مطالعاتی، 80 درصد کلاسهای درصد به دانشآموزان و 20 درصد به معلمین اختصاص دارد.
وی به ایجاد فضایی مناسب برای یادگیری دانشآموزان در کلاسهای آموزش اشاره کرد و یادآور شد: ترغیب دانشآموزان برای تفکر در فضای مناسب آموزشی ایجاد میشود.
لولاگری با تأکید بر به کارگیری روشهای مناسب برای یادگیری دانش آموزان، خاطرنشان کرد: معلمین باید دانشآموزان را در بحثهای کلاس دخالت دهند.
معلم برتر پژوهشی استان زنجان، حرکت در مسیر تجزیه و تحلیل دادهها را امری مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: ذهن دانش آموزان باید به سمت تحلیل حرکت کند.
وی به یادگیری پایدار دانشآموزان اشاره کرد و افزود: روشهای یادگیری در مدارس باید بر پایه یادگیری پایدار باشد.
لولاگری خاطرنشان کرد: معلمین برای ارتقای کیفی کلاسهای درس باید در مسیر تحقیق و پژوهش قرار گیرند.
انتهایپیام/73002/م/ف4004