اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معلم برتر استان زنجان در حوزه پژوهش:

ارزش‌گذاری به دیدگاه دانش‌آموزان ضروری است

خبرگزاری فارس: معلم برتر استان زنجان در حوزه پژوهش گفت: ارزش‌گذاری به دیدگاه دانش‌آموزان در کلاس‏های درس امری کاملاً ضروری است.

ارزش‌گذاری به دیدگاه دانش‌آموزان ضروری است

رباب لولاگری در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: روش‏های نوین آموزشی در مدارس به سمت دانش‌آموز محوری در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه کلاس‏های درس برای دانش‌آموزان باید مفرح و جذاب باشد، افزود: کلاس‏های درس دانش‌آموزان باید با مشارکت فعال دانش‌آموزان اداره شود.

معلم برتر پژوهشی استان مفهوم مشارکت‌پذیری را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: مشارکت دانش‌آموزان در بحث‏های آموزشی فرآیند یادگیری آن‏ها را افزایش می‏دهد.

وی با اشاره به شناسایی روش‏های مؤثر و کارا در امور آموزش، خاطرنشان کرد: برای تسریع در یادگیری و ماندگاری اطلاعات در ذهن دانش‌آموزان انتخاب روش‏های نوین آموزشی حائز اهمیت است.

لولاگری شیوه اداره کلاس درس را امری مهم دانست و اظهار داشت: برای افزایش بازدهی کلاس‏های درس در مدارس باید نقش دانش‌آموزان تقویت شود.

معلم پژوهنده استان زنجان ادامه داد: در روش‏های مطالعاتی، 80 درصد کلاس‏های درصد به دانش‌آموزان و 20 درصد به معلمین اختصاص دارد.

وی به ایجاد فضایی مناسب برای یادگیری دانش‌آموزان در کلاس‏های آموزش اشاره کرد و یادآور شد: ترغیب دانش‌آموزان برای تفکر در فضای مناسب آموزشی ایجاد می‌شود.

لولاگری با تأکید بر به کارگیری روش‏های مناسب برای یادگیری دانش آموزان، خاطرنشان کرد: معلمین باید دانش‌آموزان را در بحث‏های کلاس دخالت دهند.

معلم برتر پژوهشی استان زنجان، حرکت در مسیر تجزیه و تحلیل داده‏ها را امری مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: ذهن دانش آموزان باید به سمت تحلیل حرکت کند.

وی به یادگیری پایدار دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: روش‏های یادگیری در مدارس باید بر پایه یادگیری پایدار باشد.

لولاگری خاطرنشان کرد: معلمین برای ارتقای کیفی کلاس‏های درس باید در مسیر تحقیق و پژوهش قرار گیرند.

انتهای‌پیام/73002/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول