اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

خانواده‌ها در شکل‌گیری عقاید دانش آموزان نقش موثری دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر تربیت صحیح فرزندان در خانواده گفت: خانواده نقش شایانی در شکل‌گیری عقاید دانش‌آموزان دارد و باید به صورت جدی به آن توجه شود.

خانواده‌ها در شکل‌گیری عقاید دانش آموزان نقش موثری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد حسین امین جعفری امروز در همایش ائمه جماعات مدارس که به همت اداره کل آموزش و پرورش استان قم در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شده بود بیان کرد: اکنون 580 امام جماعت با همکاری آموزش و پرورش در مدارس استان قم نماز جماعت اقامه می‌کنند و نسبت به رفع شبهات دینی دانش آموزان اهتمام دارند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تشویقی برای ائمه جماعت موفق در نظر گرفته شده است تصریح کرد: 100 نفر از ائمه جماعات موفق در مدارس به صورت تشویقی به زیارت امام رضا (ع) در مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به سرانه نماز دانش‌آموزان در سال گذشته بیان داشت: به ازای هر دانش آموز سال گذشته 2 هزار و 500 تومان به مدارس پرداخت شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان قم در بحث فرهنگ سازی نماز بین دانش آموزان بسیار موفق عمل می‌کند ابراز داشت: 2 هزار نفر از پسران دانش‌آموز سوم راهنمایی استان قم به صورت نمادین به تکلیف رسیدن خود را جشن گرفتند.

امین جعفری دیگر برنامه‌ فرهنگ نماز و نمازخوانی که در مدارس قم به اجرا می‌رسد را مسابقه کتابخوانی با عنوان کتاب پیوند با نماز ذکر کرد.

وی با بیان اینکه نمازخانه و مسجد از حرمت بالایی برخوردار است و باید مکانی پاکیزه برای فریضه نماز اختصاص یابد تصریح کرد: به همین منظور تمام نمازخانه‌های مدارس با فرش مزین شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: برای تهذیب روح دانش‌آموان دیداری با آیت‌الله جوادی آملی ترتیب دادیم که در این دیدار دانش‌آموزان از نظرات این عالم برجسته استفاده کردند.

وی به رتبه‌های آموزش و پرورش استان قم در مباحث دینی به ویژه نماز اشاره و بیان کرد: در پنج سال اخیر استان قم توانسته در این زمینه به رتبه‌های برتر دست یابد.

امین جعفری با بیان اینکه دانش آموزان قمی استعداد بالایی در یادگیری مسائل دینی دارند تصریح کرد: این دانش‌آموزان در مسابقات اذان رتبه نخست کشوری را کسب کردند.

وی با تاکید براینکه خانواده‌ها تاثیر شایانی بر شکل گرفتن عقیده دانش‌آموزان دارند گفت: باید خانواده‌ها با آموزش صحیح، فرزند خود را به سمت نماز ترغیب کنند.

انتهای پیام/78005/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول