اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

رشته‌های مقبول دانش‌آموزان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ما بر اساس اقبال دانش‌آموزان از رشته‌های تحصیلی پر‌طرفدار نظیر دندانپزشکی و داروسازی در صدد توسعه این دانشکده‌ها هستیم.

رشته‌های مقبول دانش‌آموزان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل فرهاد پور‌فرضی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ ما گسترش رشته‌های پر‌طرفدار از طرف داوطلبان کنکور را در گروه علوم تجربی به ویژه پزشکی در دستور کار قرار دادیم و سعی کردیم دانشکده‌های دندانپزشکی و داروسازی را در این استان راه‌اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطرنشان کرد: ما در اکثر رشته‌های پر‌طرفدار گزینش و پذیرش بومی داریم هر چند که از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی نیز تعدادی داوطلب کنکور و پذیرفته شده مشغول تحصیل هستند.

پور‌فرضی توسعه دانشکده‌ها و زیر‌مجموعه‌های دانشگاه پزشکی را در شهرهای مختلف یادآور شد و گفت: در همین ارتباط در شهرستان گرمی دانشکده پرستاری و در مشگین‌شهر آموزش عالی سلامت را دایر کردیم.

این مسئول از صدور مجوز برای راه‌اندازی دانشکده آموزش سلامت سبلان در پارس‌آباد خبر داد و بیان داشت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت در احداث ساختمان و راه‌اندازی دانشکده‌ها با مشکل اعتباری و بودجه‌ای روبه‌رو است اگر مسئولان شهر، استان و خیرین کمک کنند ما آمادگی داریم در شهرهای استان دانشکده‌های اقماری‌مان را افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افزایش 25 درصدی ورودی دانشجویان در رشته‌ها و دانشکده‌های مختلف خبر داد و افزود: قرار شده است فرمانداران و ائمه جمعه مشگین‌شهر و پارس‌آباد با کمک خیرین فضایی را ایجاد کنند تا بتوانیم دانشکده اقماری دانشگاه علوم پزشکی را در آن شهرستان‌ها راه‌اندازی کنیم.

پور‌فرضی از آموزش و پرورش خواست تعداد رشته‌های پر‌طرفدار و گرایش داوطلبان را به صورت جامع مورد بررسی قرار داده و به دانشگاه‌ها اعلام کنند که در کدام رشته‌ها امکان توسعه وجود دارد.

وی تصریح کرد: ‌ما در حال حاضر در برخی دانشگاه‌ها با افزایش صندلی پذیرش دانشجو روبه‌رو هستیم اما از داوطلبان و دانشجویان خبری نیست که گاه مجموعه‌های آموزشی مجبور می‌شوند بدون کنکور پذیرش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: اگر نیازسنجی‌ها به صورت دقیق صورت گیرد ما در قالب جلسات هم‌اندیشی با مجموعه آموزش سعی خواهیم کرد روی این رشته‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول