اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد

فعالیت 120 شرکت بازرسی استاندارد در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از فعالیت 120 شرکت بازرسی استاندارد کالا، فنی و ... در کشور خبر داد.

فعالیت 120 شرکت بازرسی استاندارد در کشور

نظام‌الدین برزگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به قانون جدید استاندارد اظهار کرد: تمام کالای صنعتی وارداتی به کشور و تولیدات داخلی طبق قانون جدید که در اواخر مجلس هشتم به تصویب رسید مشمول استاندارد اجباری شدند و آیین‌نامه‌ای برای برنامه پنجم توسعه کشور پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است تا تمام اقلام را زیر‌پوشش استاندارد در‌آوریم.

وی ادامه داد: تعداد یک‌هزار و 450 قلم کالا از تیر‌ماه سال گذشته مشمول استاندارد شدند و طبق آن 163 هزار مورد درخواست ثبت سفارش برای واردات داشتیم و از این تعداد به 23 هزار مورد به دلیل عدم کیفیت کالا و انطباق با استاندارد ملی اجازه ثبت سفارش ندادیم.

برزگری عدم ثبت سفارش کالای بی‌کیفیت را کمک به تولید داخلی عنوان کرد و افزود: تولیدات داخلی باید استاندارد‌های ملی را در تولید رعایت کنند.

*ساختار اداره کل استاندارد گیلان ارتقا می‌یابد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه گیلان را دارای دو محصول عمده برنج و چای در کشور دانست و تصریح کرد: صنعت اکنون در گیلان رونق و توسعه بیشتری یافته است و همزمان با توسعه صنعت موظفیم ساختار اداره کل استاندارد استان را ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر توسعه ساختار استاندارد طبق نیازها و بنادر موجود در گیلان، اضافه کرد: آزمایشگاه‌های همکار استاندارد در مناطق ویژه و آزاد توسط بخش خصوصی تجهیز می‌شوند و تسهیلاتی با بهره کمتر برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

برزگری سیاست کلی سازمان ملی استاندارد ایران را استفاده از مردم در امور دانست و خاطرنشان کرد: بیش از یک‌هزار و 400 آزمایشگاه و 120 شرکت بازرسی در زمینه بازرسی کالا، فنی و ... با استاندارد همکاری می‌کنند و فعال هستند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خواستار مناسب‌سازی ساختار استاندارد گیلان همزمان با رشد صنعتی و صادرات با توجه به مزیت‌های استان در بنادر و کشورهای حاشیه دریای خزر شد و تصریح کرد: ایجاد گمرک تخصصی چای در گیلان پیگیری می‌شود و تلاش می‌کنیم آزمایشگاه‌های تخصصی در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول