اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیریت بحران اردبیل هشدار داد

ریزش بهمن دور از انتظار نیست / کوهنوردان به هوش باشند

خبرگزاری فارس: اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل از ریزش بهمن در مناطق کوهستانی استان و همچنین وزش باد شدید در مناطق مختلف خبر داده و در این زمینه هشدار لازم را صادر کرد.

ریزش بهمن دور از انتظار نیست / کوهنوردان به هوش باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ظهر امروز مدیریت بحران استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد از امروز تا پایان روز جمعه وارد آمدن خسارت به تأسیسات و ریزش بهمن در گذرگاه‌های مستعد استان متصور است.

این اداره کل ضمن اعلام آماده باش به کلیه شوراهای مدیریت بحران شهرستان‌های تابعه از مردم به ویژه کسانی که قصد تردد در گردنه‌ها و ارتفاعات استان را دارند خواست موارد ایمنی را حتماً رعایت کنند.

وزش تند‌بادی که از دیشب در استان اردبیل آغاز شده در بسیاری از مناطق سبب اختلال در رفت و آمد هموطنان و همچنین ذوب شدن برف باریده در روزهای گذشته شده و در شهرهای کوهستانی و همچنن مناطق صعب‌العبور و گردنه‌ها تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

هم اکنون در اکثر گردنه‌های صعب‌العبور استان به ویژه گردنه اسالم و صائین تردد به دلیل وجود کولاک شدید و نامساعد بودن شرایط جوی به کندی صورت می‌گیرد و به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز بارش برف و سردی هوا در پیش رو باشد.

ساکنان اردبیل که آخرین روزهای پاییز را با زمستان سرد پیوند داده‌اند همچنان چشم‌انتظار بارش برف و باران و نزولات جوی هستند تا سال پر‌ خیر و برکتی را در پیش رو داشته باشند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان و نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی وزش باد تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و از اواخر روز جمعه ریزش برف در مناطق جنوب استان آغاز می‌شود و از روز شنبه به تدریج از شدت ناپایداری‌ها در استان اردبیل کاسته شده و هوای منطقه همراه با وزش باد خواهد بود.

به دنبال گذر سامانه بارش‌زا که از روز جمعه گذشته سبب ریزش برف در بسیاری از مناطق و حاکم شدن هوای سرد شده در شمال استان زمینه خوشحالی کشاورزان را فراهم آورده و در مرکز و جنوب نیز مشکلاتی را در تردد مردم و همچنین کارهای روزمره آنها به وجود آورده است.

انتهای پیام/62003/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول