اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پاییز چهره نموده است

تداوم بارش برف و باران تا ظهر فردا در اردبیل

خبرگزاری فارس: در سومین ماه از فصل پاییز هوای اردبیل چهره زمستانی گرفته و بارش برف و باران در مناطق مختلف این استان ادامه دارد.

تداوم بارش برف و باران تا ظهر فردا در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بارش برف و باران که از عصر امروز در مناطقی از شمال و مرکز استان شدت یافته سبب بارش برف در مناطق کوهستانی شده و در دامنه‌های سبلان و مناطق سردسیر این استان شاهد بارش برف پاییزی بودیم به طوریکه اغلب اهالی به استفاده از بخاری و وسایل گرمایشی و لباس‌های ضخیم روی آورده‌اند.

بارش باران که در مرکز استان همچنان ادامه دارد تا ظهر فردا تداوم می‌یابد و به صورت متناوب بارش‌هایی را در شمال و جنوب استان شاهد می‌باشیم.

بارش باران که در شمال استان کشاورزان و زارعان را خوشحال کرده سبب امیدواری آنها به یک سال زراعی پربار را فراهم کرده است به طوریکه بعد از دو ماه بارش نه چندان مناسب پاییزی از اوایل آذرماه بارش‌ها در مناطق مختلف استان اردبیل امیدواری زیادی را برای زارعان در کشت و زرع مناسب و پربار به وجود آورده است.

بر اساس اعلام کارشناس هواشناسی استان اردبیل آسمان استان در حال حاضر مه‌آلود و بارش باران در شهرهای گرمی، بیله‌سوار، پارس‌آباد، نمین و اردبیل با شدت ادامه دارد و در شهرهای مشگین، نیر و سرعین بارش بیشتر به صورت برف است.

علی دولتی‌مهر گفت: دمای هوا در اردبیل نسبت به روز گذشته هفت درجه سردتر شده به طوریکه دمای هوا در مرکز استان چهار درجه و در سرعین یک درجه بالای صفر است که گرم‌ترین شهر استان نیز پارس‌آباد با 10 درجه بالای صفر به ثبت رسیده است.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارش برف و باران تا ظهر فردا ادامه می‌یابد و از اواخر وقت سه‌شنبه این جبهه هوای سرد و ناپایدار خارج شده و از روز چهارشنبه هوای پایداری در منطقه حاکم است و تا یکشنبه نیز همین افزایش دما ادامه می‌یابد.

اما اکثر شهرهای کوهستانی استان به ویژه روستاهای سرعین پوشیده از برف است و در برخی از مناطق تردد و عبور و مرور به سختی انجام می‌شود.

پلیس راه استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه اغلب محورهای مواصلاتی استان به دلیل هوای مه‌آلود فاقد دید کافی در تردد است از رانندگان و مسافران که قصد عبور از جاده‌های استان اردبیل را دارند، خواست با احتیاط حرکت کرده و خودروی خود را به تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ مجهز کنند.

پلیس راه همچنین به حاکم شدن مه غلیظ در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی اشاره کرد و از رانندگان خواست در تردد با احتیاط اقدام کنند و از شتاب و عجله در رانندگی پرهیز کنند.

حادثه رانندگی با کشته شدن عابر پیاده همراه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در هوای مه‌آلود و همچنین لغزنده بودن جاده حادثه رانندگی عصر امروز در 12 کیلومتری حوزه استحفاظی بیله‌سوار پارس‌آباد سبب کشته شدن یک نفر شد.

در این حادثه رانندگی یک دستگاه نیسان با عابر پیاده که قصد عبور از جاده را داشت به شدت برخورد کرد و سبب کشته شدن این عابر پیاده شد.

پلیس راه پارس‌آباد علت این حادثه را بی‌احتیاطی راننده نیسان در هنگام گذر از جاده اعلام کرده است.

انتهای پیام/62006/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول