اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی البرز خبر داد

تداوم بارش برف در ارتفاعات استان البرز/ برودت هوا به زیر صفر هم خواهد رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره هواشناسی البرز با بیان اینکه همچنان در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان البرز بارش برف تداوم دارد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که برودت هوا در سردترین ساعات به زیر صفر برسد.

تداوم بارش برف در ارتفاعات استان البرز/ برودت هوا به زیر صفر هم خواهد رسید

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج درباره آخرین شرایط آب و هوای استان البرز اظهار داشت: از صبح روز شنبه بیست و پنجم آذر ماه شاهد بارش برف در سراسر استان البرز بودیم که این امر به دلیل ورود یک جبهه هوای سرد از غرب کشور است.

وی تصریح کرد: بارش‌ نخستین برف در استان البرز که در روزهای آخر پاییز شاهد آن بودیم، تاثیرات زیادی در شرایط جوی و آب‌ و هوای استان ایجاد کرده که یکی از آنها کاهش چشم‌گیر دمای هوا است.

این مسئول ادامه داد: از صبح امروز یکشنبه بیست و ششم آذر نیز در البرز شاهد بارش‌ برف هستیم که در برخی از نقاط به صورت باران و در مناطق کوهستانی به صورت برف است.

رحمانیان گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی اداره کل هواشناسی استان البرز پیش‌بینی می‌شود که از ظهر امروز به دلیل وزش باد شاهد کاهش تراکم ابرها باشیم، لذا از عصر امروز در سطح استان بارش برف کاهش خواهد یافت.

وی متذکر شد: البته همچنان در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان البرز بارش برف تداوم خواهد داشت.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز افزود: بنابراین پیش‌بینی می‌شود که از عصر امروز تراکم ابرها کاهش یافته و به تبع آن بارندگی دیگری را شاهد نخواهیم بود.

رحمانیان گفت: هوای استان البرز در عصر روز یکشنبه تا صبح روز سه‌شنبه این هفته نیمه‌ابری تا ابری است و در برخی ساعات وزش باد و همچنین مه را تجربه خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: به دلیل بارش‌ برف در روز گذشته به ویژه ارتفاعات از امشب دمای هوا به صورت چشم‌گیری کاهش خواهد یافت به صورتی که امشب و فردا شب به احتمال فراوان دمای هوا در اکثر نقاط استان حدود منفی 3 تا منفی 5 درجه خواهد بود.

رحمانیان در پایان با بیان اینکه این روند در روزهای آینده تداوم خواهد داشت، گفت: دمای هوای شهرستان‌های مختلف استان از جمله کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و شهرها و توابع اطراف امشب به زیر صفر خواهد رسید و لازم است مردم برای این شرایط خود را آماده کنند.

انتهای پیام/2302/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول