اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت‌ ماه ‌امسال

42 هزار و 273 مورد ولادت در آذربایجان غربی ثبت شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: 42 هزار و 273 مورد ولادت در هشت ‌ماه ‌سال جاری در آذربایجان ثبت شده ‌که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش همراه است.

42 هزار و 273 مورد ولادت در آذربایجان غربی ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد جوان پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که برای تبیین برنامه‌های هفته ثبت احوال در سالن کنفرانس اداره کل تشکیل شد، اظهار داشت: میزان ولادت در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش نیم درصدی مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه میزان وقوع فوت در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش همراه است، ادامه داد: در سال جاری 9 هزار و 874 مورد وفات در استان به وقوع پیوسته که نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش داشته است، این موضوع بیانگر بالا رفتن سن امید به زندگی در بین مردم طی سال جاری است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی با با بیان اینکه میزان وقوع ازدواج با 2 درصد افزایش همراه است، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 26 هزار و 71 مورد ازدواج در استان به وقوع پیوسته است.

جوان با اظهار تأسف از افزایش طلاق در این استان بیان داشت: متأسفانه در سال جاری با رشد آمار طلاق در استان روبه‌رو بودیم که انتظار داریم، برای ریشه‌کن شدن یا کاهش این معضل اجتماعی اهتمام شود تا خانواده‌های کمتری در آستانه فروپاشی قرار بگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ادارات ثبت احوال 107 نوع خدمت به اقشار مختلف مردم ارائه می‌شود، اضافه کرد: مردم با خدمات این مجموعه آشنایی چندانی ندارند، بنابراین باید برای ایجاد شناخت در جامعه اهتمام شود که نقش رسانه‌ها در این ارتباط قابل انکار نیست.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن هفته ثبت احوال قرار گرفته‌ایم، ابراز داشت: برپایی نمایشگاه دستاوردها و خدمات اداره کل، غبارروبی مزار شهدا برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب، دیدار با ایثارگران و دو نفر از پیشکسوت‌های اداره کل، بازدید از شیرخوارگاه از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

جوان شرکت در نماز جمعه و ایراد سخنرانی قبل از خطبه، حضور در یکی از دبیرستان‌های ارومیه، برپایی همایش با حضور پرسنل و ... را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

انتهای پیام/61002/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول