اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

اختصاص بودجه مراکز فرهنگی دارای وضعیت ناگواری است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: اختصاص بودجه دفتر تبلیغات اسلامی و مراکز فرهنگی در سال 91 دارای وضعیت ناگواری است.

اختصاص بودجه مراکز فرهنگی دارای وضعیت ناگواری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌ مقدم امروز در مراسم رونمایی از دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان و نسخه دوم نرم‌افزار دانشنامه مقالات قرآنی که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن اظهار کرد: این مرکز تاکنون 33 نرم‌افزار را تولید کرده که دانشنامه قرآن آخرین این نرم‌افزارها بوده که شامل 10 هزار مقاله قرآنی است.

وی با اشاره به تألیف و تحقیق مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: تاکنون این مرکز 140 اثر را منتشر کرده و 20 اثر این مرکز در انتظار انتشار است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطرنشان کرد: با توجه به تعیین بودجه نیم درصدی برای فعالیت‌های قرآنی وظایفی برای افراد فعال این مرکز تعیین شده است.

وی عنوان داشت: مرکز فرهنگ و معارف قرآن انسجام بیشتری از نظر فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی نسبت به گذشته پیدا کرده و با توجه به وظایف و مأموریت‌ها در آینده شکوفایی و بالندگی بیشتری خواهد داشت.

یوسفی‌مقدم خاطرنشان کرد: بودجه دفتر تبلیغات اسلامی و مراکز فرهنگی در سال 91 دارای وضعیت ناگواری است ولی مرکز فرهنگ و معارف قرآن تا حدودی مشکل بودجه ندارد.

وی با اشاره به دائرةالمعارف قرآن کریم گفت: این دائرةالمعارف دارای بیش از 2 هزار مدخل بوده که 9 جلد آن منتشر شده و جلد دهم این دائرةالمعارف در آستانه انتشار بوده و تدوین جلد یازدهم و دوازدهم این دائرةالمعارف در آستانه پایان است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن یادآور شد: این دائرةالمعارف به‌گونه‌ای تدوین شده که برای سطوح فکری نوجوانان مفید باشد و در تدوین آن از گرافیک و تهذیب خاصی استفاده شده است.

انتهای پیام/78003/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول