اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهرداری کرمانشاه:

آماده هرگونه عملیات برف‌روبی است

خبرگزاری فارس: شهردار کرمانشاه گفت: شهرداری کرمانشاه برای هرگونه عملیات برفروبی از سطح معابر و خیابان‌های شهر در روزهای برفی آمادگی کامل دارد.

آماده هرگونه عملیات برف‌روبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه،  پیمان قربانی از آماده باش کامل عوامل و امکانات شهرداری در آستانه فصل سرما خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی کرمانشاه، شهرداری ستاد برف‌روبی را از ابتدای آبانماه تشکیل و اقدام به شارژ پایگاه‌های اصلی و فرعی تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار برف‌روبی کرده است و جلسات متعددی به منظور نیازسنجی‌ها در نقاط مختلف شهر برگزار شده و در نهایت ماشین‌آلات و تجهیزات لازم مورد نیاز تأمین و نقاط بحرانی و مسیرهای مربوطه مشخص شده است.

قربانی با بیان اینکه این شهرداری با استفاده از تعداد ده‌ها ماشین‌آلات سبک و سنگین آمادگی لازم را برای پاک‌سازی معابر و خیابان‌های شهر را دارد، افزود: ماشین‌آلات مورد نظر شامل 12 دستگاه گریدر، 10 دستگاه بیل بکهو، هشت دستگاه لودر، 24 دستگاه کمپرسی، 12 دستگاه کمپرسی 6 تن، چهار دستگاه مینی لودر است و تأمین و عملیات تجهیز سایت‌های برف‌روبی مناطق نیز انجام شده ‌است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه شهرداری در سال گذشته مقدار هزار تن شن و ماسه را در ایام برفی برای جلوگیری از یخبندان در سطح معابر شهر پخش کرد، گفت: امسال نیز مقدار 2 هزار و 500 تن نمک و 7 هزار و 500 تن شن برای هرگونه استفاده در معابر شهری به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی سطح خیابان‌ها و کوچه‌ها خریداری و دپو کرده‌ایم.

قربانی تصریح کرد: شهرداری کرمانشاه امسال نیز با ایجاد 200 مخزن جدید شن و نمک افزون بر مخازن موجود، در همه خیابان‌ها به‌ویژه خیابان‌های شیب‌دار و پرتردد مخازن محتوی نمک و شن را تعبیه کرده است تا شهروندان در صورت لزوم از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه شهرداری است که در تمام موارد به شهروندان ارائه خدمت کند، بر همکاری مردم در روزهای برفی و یخبندان با شهرداری و تردد بی‌مورد در داخل شهر تاکید کرد.

قربانی تعداد نیروهایی را که در ایام بارش برف اقدام به برف‌روبی در سطح شهر می‌کنند 600 نفر عنوان کرد و گفت: در روزهای برفی آماده باش کامل و در روزهای عادی هم 40 درصد از نیروهای شهرداری در حال آماده‌باش هستند.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه 15 ایستگاه مستقل برف‌روبی در مناطق شش‌گانه شهرداری ایجاد شده است ادامه داد: نصب مخازن شن و نمک مخصوص در بزرگراه‌ها و رمپ و لوپ‌های بزرگراهی نیز انجام شده تا از ظرفیت‌های شهروندان برای مشارکت در رفع مشکلات روزهای برفی بهره‌مند شویم.

وی همچنین از برف‌روبی پیاه‌روها، محوطه بازی کودکان و ورزشی داخل پارک‌ها، توسط ماشین‌آلات مخصوص برف‌روبی معابر که قابلیت مانور در تنگناها و گذرگاه‌های کوچک و کم‌عرض به‌ویژه داخل پارک‌ها و فضای سبز را دار است، خبر داد و گفت: محل‌های عرضه شن و نمک به شهروندان نیز در مناطق به‌ویژه مناطقی که معابر و کوچه‌های شیب‌دار و صعبی دارند تعبیه شده است تا شهروندان درصورت لزوم برای منازل و معابر خود دریافت و استفاده کنند.

قربانی افزود: شهرداری کرمانشاه همچنین پیشتر به مهدهای کودک، مدارس، بیمارستان‌ها و ادارات، شن و ماسه تحویل داده است تا در روزهای برفی و یخبندان استفاده شود. 

انتهای پیام/2700/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول