اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت جم مطرح کرد

32 مشکل زیست‌محیطی پیامد توجه نکردن به جمع‌آوری مواد زاید

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم گفت: عدم توجه به جمع‌آوری و دفع مواد زاید، 32 مشکل زیست محیطی را در تهدید حیات موجودات زنده به دنبال دارد.

32 مشکل زیست‌محیطی پیامد توجه نکردن به جمع‌آوری مواد زاید

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد قاسمی پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان شرکت‌های نفت و گاز مستقر در شهرستان جم اظهار داشت: توجه به محیط زیست و حفظ سلامتی انسان و موجودات کره زمین، یکی از اصول اساسی در بقای زندگی و استفاده از مواهب خدادادی است.

وی افزود: به منظور رعایت جنبه‌های پیشگیری قبل از درمان، توجه به سیستم‌های جمع‌آوری و دفع مواد زاید کارخانجات و شرکت‌ها نقش مهمی در تامین سلامت افراد جامعه دارد و همه باید در این مسیر نهایت تلاش خود را به کار ببندیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم، همکاری صنایع و سازمان‌های ذی‌ربط را برای دستیابی به اهداف و برنامه‌های بهداشتی در شهرستان جم ضروری برشمرد.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به داشتن برنامه‌ای برای مدیریت دفع بهداشتی پسماندها در حفاظت از محیط زیست، گفت: بر اساس مطالعه سازمان جهانی بهداشت، عدم توجه به جمع‌آوری و دفع مواد زاید می‌تواند 32 مشکل زیست محیطی را در تهدید حیات موجودات زنده به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی، در جمهوری اسلامی حفاظت از محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعدی باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌شود و از این رو هر گونه فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است.

کارشناس بهداشت حرفه‌ای شبکه جم نیز در این نشست در ارتباط با مخاطرات شغلی و عوامل زیان‌آور محیط کار و عوامل اجرایی پسماندها و همچنین نحوه تنظیم برنامه عملیاتی توضیحاتی ارائه کرد.

محمد زندوی افزود: بر اساس ماده هفت قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اجرایی پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها و روستاها و حریم آنها بر عهده شهرداری و دهیاری‌ها و در خارج از حوزه و وظایف آنها بر عهده بخشداری‌هاست.

وی اضافه کرد: همچنین زباله‌های تولیدی در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها باید ابتدا توسط تولید‌کننده بی‌خطر شده و در مرحله بعد، تحویل شهرداری شود.

در این نشست مقرر شد کارشناسان صنایع، بیمارستان و شهرداری نسبت به تهیه برنامه عملیاتی سلامت، ایمنی و بهداشت عوامل اجرایی پسماندها اقدام کرده و یک نسخه از برنامه‌های تدوین شده خود را به ستاد شهرستان ارسال کنند.

انتهای پیام/2451/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول