اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صادرکنندگان نمونه گلستانی در گفت‌وگو با فارس اعلام کردند

حل مشکل صادرات کالا‌ درآمدهای ارزی کشور را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: گروهی از صادرکنندگان نمونه گلستان که اخیراً از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق بازرگانی به عنوان صادرکننده نمونه استان انتخاب شدند خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان به مشکلات مربوط به ترانسفر کالا شدند.

حل مشکل صادرات کالا‌ درآمدهای ارزی کشور را افزایش می‌دهد

‌احمد ابراهیمی از شهرستان آزادشهر صادرکننده نمونه استان در بخش مواد غذایی و لبنیات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: در سال گذشته 25  میلیون دلار درآمد ارزی از محل صادرات داشته‌ایم و عمده‌ترین بازار هدف ما هم کشورهای آسیانه میانه، پاکستان، قزاقستان، و عراق است.

وی تصریح کرد: کشور عراق در این میان کالاهای صادراتی این شرکت سهم بیشتری دارد و درصد بسیار زیادی از بازار این کشور در بخش لبنیات در اختیار شرکت صباح قرار دارد.

صادرکننده نمونه استان در بخش مواد غذایی و لبنیات خاطرنشان کرد: اگر چالش‌های موجود در سر راه صادرات برداشته شود و تعرفه‌های گمرکی با یک تعریف مشخص و ثابت با نوسانات همراه نباشد شرایط صادرکنندگان بهتر و در بازار رقابت با شرکت‌های خارجی تمام فکر خود را متمرکز به دست آوردن بازار فروش خوب و ارائه محصولات باکیفیت می‌کنند.

قربان دوجی دیگر صادرکننده از شهرستان مراوه‌تپه یکی دیگر از صادرکنندگان نمونه استان که مواد عالی به کشورهای آسیانه میانه به ویژه ترکمنستان صادر می‌کند می‌گوید: از سال 1371 در عرصه تولید و صادرات فعال است و در سال گذشته با یک میلیون دلار درآمدزایی ارزی که از صادرات داشته به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: شرکت او قابلیت تولید و صادرات بیشتری دارد و  اگر مسئولان پیچ و خم‌های اداری را کاهش دهند و از صادرکنندگان حمایت بیشتری در هنگام ترانسفر کالا داشته باشند می‌تواند میزان صادرات خود را به نحو قابل توجهی افزایش دهد.

رحمان قره‌باش که به نمایندگی از شهرستان گرگان، با 16 سال فعالیت در تولید و پرورش گل و گیاه بالغ بر 3 میلیون و 500 هزار دلار درآمدزایی داشته در بخش صادرات گل و گیاه به عنوان برگزیده استانی معرفی شده و از این که برای سومین سال پیاپی موفق به قرار گرفتن در بین صادرکنندگان شده، بسیار خوشحال است.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین بازار هدف محصولاتی که صادر می‌کند کشور ترکمنستان است از مشکلات ترانسفر کالا می‌گوید و تاکید می‌کند: اگر این مشکلات به حداقل برسد و مسئولان از صادرکنندگان حمایت بیشتری داشته باشند استان گلستان شایستگی این را دارد در زمینه صادرات رشد چشمگیری داشته باشد و دامنه فروش محصولات ایران فراتر از بازارهای آسیایی به اروپا، آفریقا و حتی آمریکا هم برسد

واحد شهبازی یکی دیگر از تولیدکنندگان گلستانی که در زمینه سازه‌های فلزی، سوله و خانه‌های پیش‌ساخته فعالیت دارد پیچ و خم‌های اداری و عدم اطلاع‌رسانی به موقع قوانین گمرکی که مرتب دستخوش تغییرات می‌شود را عاملی بازدارنده در روند صعودی صادرات می‌داند و معتقد است: مسئولان امر به ویژه اداره گمرک استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید همکاری بیشتری داشته باشند و با حمایت‌های خود انگیزه سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را بیشتر کنند.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول