اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل:

ذخیره‌سازی گندم به حد کافی

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: گندم به حد کافی در فصل خرید، خریداری و ذخیره‌سازی شده است و نباید در این زمینه نگرانی داشته باشیم.

ذخیره‌سازی گندم به حد کافی

عباس کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: از لحاظ تأمین گندم مورد نیاز استان هیچ مشکلی نداریم و ذخیره‌سازی گندم به حد کافی انجام شده است.

وی با قدردانی از نمایندگی خبرگزاری فارس در اردبیل به عنوان یک رسانه بسیار فعال و پویا در امر اطلاع‌رسانی و اطمینان‌بخشی به مردم در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: بنده مجموعه عوامل خبرگزاری فارس را یار شفیق و حامی نظام و دولت می‌دانم و معتقدم اطلاع‌رسانی به موقع این خبرگزاری فرصتی را فراهم کرده تا بخش عظیمی از خلأهای اطلاع‌رسانی جبران شود.

کریمی خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل که به واحدهای مختلف نیز اعلام شده، خرید تضمینی گندم و تأمین گندم مصرفی مورد نیاز به همراه نظارت در تولید و تحویل آن به کارخانجات آردسازی و در نهایت تحویل آرد به خبازی‌ها است.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: وظیفه دیگر این سازمان تأمین و تحویل کالاهای اساسی مورد نیاز استان است که از طریق دفتر مرکزی تأمین شده و در اختیار تشکل‌های استانی قرار می‌گیرد که روغن ‌نباتی، قند، شکر، چای و برنج از جمله این کالاها است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از اقدامات اساسی شرکت غله استان اردبیل در سال ‌جاری این بوده است که یک ماه قبل از فصل برداشت گندم در کلیه شهرستان‌های تابعه با حضور فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های ذیربط جلسه هماهنگی کمیته خرید گندم تشکیل شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل یادآور شد: در راستای این مأموریت 40 مرکز خرید گندم در سطح استان برقرار شده که سعی کردیم از کشاورزانی که گندم خود را به مراکز خرید تحویل می‌دهند استقبال خوبی داشته باشیم.

کریمی گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته بین بانک‌های عامل و کارخانجات آردسازی برخی از کارخانجات از منابع مالی خود و برخی‌ها نیز با استفاده از تسهیلات بانکی نسبت به خرید گندم از کشاورزان اقدام کردند.

وی افزود: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان و کارخانجات آردسازی در سال‌جاری بیش از 100 هزار تن گندم خریداری و ذخیره‌سازی کرده‌اند.

کریمی تصریح کرد:‌ در بحث خرید گندم اول بخش خصوصی وارد شده و بعد تعاونی‌ها و در مرحله سوم گندم خریداری نشده توسط شرکت غله خریداری می‌شود که مصوبه دولت نیز همین است که از بخش خصوصی حمایت ویژه‌ای صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این بخش‌ها در 40 مرکز تجهیز شده در سطح استان گندم خریداری شده که مابقی گندم مورد نیاز از طریق بنادر روزانه تأمین می‌شود که از لحاظ گندم مورد استفاده استان هیچ مشکلی نداریم و ذخیره‌سازی گندم به حد کافی صورت گرفته است.

کریمی در ادامه بیان کرد: از بهترین گندم‌هایی که در استان تولید می‌شود به ویژه گندم دیم‌کاران بیله‌سوار به اندازه کافی خریداری شده و در انبار شرکت غله استان ذخیره‌سازی شده است.

این مسئول اضافه کرد: تا زمان برداشت گندم در سال آینده از گندم‌های محلی خود که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، استفاده می‌کنیم.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: ‌یکی از اقدامات اساسی شرکت غله و خدمات بازرگانی اردبیل این است که برای اولین بار در سال‌جاری در فصل برداشت گندم کیفیت آرد تولید شده در کارخانجات نه تنها پایین نیامده بلکه به مراتب بهتر و با کیفیت‌تر شده است.

انتهای پیام/62006/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول