اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند خبر داد

افزایش 10 درصدی میزان کشت گندم و جو پائیزه در مرند

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی مرند از افزایش 10 درصدی میزان کشت گندم و جو پائیزه در این شهرستان خبر داد.

افزایش 10 درصدی میزان کشت گندم و جو پائیزه در مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جلال رحیم‌زاده صبح امروز در حاشیه جلسه ستاد اجرایی کار‌گروه توسعه بخش کشاورزی مرند که به ریاست فرماندار این شهرستان تشکیل شده بود، اظهار کرد: این افزایش کشت به دلیل افزایش قیمت تضمینی خرید گندم در سال‌جاری زراعی بوده است.

وی با بیان اینکه بذور توزیعی از طریق جهادکشاورزی به علت کنترل آفات در زمان تولید و همچنین بوجاری بعد از خرید دارای اختلاط با بذور علف‌های هرز نیستند، افزود: این بذور توسط کارشناسان کشاورزی گواهی شده و دارای عملکرد خوبی در واحد سطح هستند، از این رو  اقبال کشاورزان به بذور اصلاح شده در شهرستان مرند در سال زراعی جاری چند برابر سال‌های قبل شده است و امید می‌رود توزیع بذور گواهی شده در مرند به 10 برابر سال قبل برسد.

رحیم‌زاده با بیان اینکه امسال بالای 300 تن بذر در بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است، افزود: برای کشت هر هکتار زمین زراعی گندم آبی 180 تا 200 کیلوگرم بذر مصرف می‌شود و شهرستان مرند با 11 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و 5 هزار هکتار گندم دیم جزو نقاط غله‌خیز استان است که معمولاً بیش از نیاز مصرف خود گندم تولید می‌کند.

وی به تصویب طرح‌هایی به ارزش 51 میلیارد ریال برای ارجاع به کار‌گروه کشاورزی استان برای تصویب در کار‌گروه استانی برای ارائه تسهیلات از مصوبات این کارگروه اشاره کرد و افزود: در این جلسه فرماندار مرند به اعضای کارگروه کشاورزی توصیه کرد که با تشکیل کارگروه‌های فرعی بررسی طرح‌های کشاورزی و هماهنگی بیشتر و حذف تعارفات دست و پاگیر اداری، طرح‌های کشاورزی متقاضیان را در اسرع وقت بررسی کنند تا برای تصویب در کار‌گروه شهرستانی مطرح شود.

انتهای پیام/60002/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول