اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

قرارداد کشت گندم در 50 هزار هکتار از اراضی مازندران

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران از قرارداد کشت گندم در بیش از 51 هکتار از اراضی زراعی استان مازندران خبر داد.

قرارداد کشت گندم در 50 هزار هکتار از اراضی مازندران

حسن عنایتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری افزود: از مجموع 69 هزار هکتار سطوح ابلاغی برای کشت گندم در استان مازندران، تاکنون در بیش از 51 هزار و 732 هکتار از اراضی زراعی استان، قرارداد کشت گندم با کشاورزان گندم‌کار منعقد شده است.

وی با بیان اینکه سطح کاشت گندم استان نیز تاکنون در بالغ بر 37 هزار و 133 هکتار از اراضی کشاورزی صورت گرفته است، بیان کرد: از این سطوح 21 هزار و 325 هکتار به کشت آبی و 15 هزار و 808 هکتار نیز به کشت دیم اختصاص یافته است.

عنایتی از افزایش سطح قرارداد، کاشت و سبز گندم استان در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته تا زمان فوق خبر داد.

وی سطح سبز گندم را 24 هزار و 256 هکتار اعلام داشت و تصریح کرد: تا به حال بیش از 6 هزار و 956 هکتار از اراضی کشت گندم استان بیمه شده است.

این مسئول با بیان اینکه عملیات خاک‌ورزی در بیش از 90 درصد اراضی قابل کاشت گندم انجام گرفته و عملیات کاشت نیز در حدود 80 درصد از این اراضی صورت پذیرفته اظهار امیدواری کرد: تا پایان آذر ماه امسال و بر اساس تاریخ کاشت اعلام شده از سوی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و پایدار بودن شرایط مساعد جوی کاشت در مناطق جلگه‌ای به پایان برسد.

وی درباره فعالیت ناظران طرح گندم در استان اظهار داشت: سطح کاشت تخصیصی گندم مربوط به شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای 12 هزار هکتار گندم آبی با تعداد 48 کارشناس و 9 هزار هکتار گندم دیم با 18 کارشناس و شش هکتار مزارع الگویی با شش کارشناس است که فعالیت خود را آغاز ‌کرده‌اند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در سال زراعی 92 - 91 و از زمان کاشت گندم تاکنون دلایلی از جمله پایدار بودن شرایط جوی با روزهای آفتابی، تناوب بارش در اواسط کاشت که رطوبت نسبی خاک را برای بستر بذر مهیا کرده و اعلام خرید قیمت تضمینی گندم از سوی دولت قبل از کاشت که تاکنون بی‌نظیر بوده، انگیزه‌ای برای توسعه کاشت گندم و جو و افزایش سطح و رغبت بیشتر کشاورزان منطقه به کشت گندم بوده است.

انتهای‌پیام/86003/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول