اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دزفول خبر داد

کشت 63 هزار هکتار گندم در دزفول

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی دزفول از کشت 63 هزار هکتار از اراضی شهرستان دزفول به محصول گندم خبر داد و گفت: کشت گندم از سوی کشاورزان استقبال زیادی شده است.

کشت 63 هزار هکتار گندم در دزفول

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، عبدالرضا مهران‌زاده ظهر امروز در بازدید از مزارع زیر کشت گندم شهرستان دزفول اظهار داشت: در سال‌جاری کشت گندم در این شهرستان با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است.

وی با اشاره به کشت دیم در سال‌جاری تاکید کرد: در سال‌جاری بیش از 18 هزار هکتار اراضی مستعد کشت شهرستان دزفول به کشت گندم دیم اختصاص داده شده است.

مهران‌زاده با اشاره به اینکه در سال‌جاری تا کنون وضعیت کشت دیم خوب ارزیابی می‌شود، افزود: در شرایط کنونی با بارش‌های باران در آذرماه دزفول بیش از 71.4 میلی‌متر باران باریده است که رقم بسیار قابل توجهی است.

وی خاطر نشان کرد: در کشت آبی نیز در سال‌جاری بیش از 45 هزار هکتار از اراضی مستعد کشت به زیر کشت گندم آبی رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول تاکید کرد: در سال جاری بیش از 3 هزار و 500 تن گندم بذری بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

مهران‌زاده درباره این بذرها افزود: این بذرها همگی استاندارد و اصلاح شده بوده‌اند و تولید آن‌ها نیز بسیار زیاد خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، از ابتدای سال 1391 تا کنون در شهرستان دزفول بیش از 133.5 میلی‌متر باران باریده است که میانگین بلندمدت بارش‌ها در این شهرستان 94.1 میلی‌متر است.

انتهای پیام/72006/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول