اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه گیلان:

استفاده بهینه از ظرفیت دانشگاه‌ها در شرایط تحریم ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه گیلان گفت: در شرایط اعمال تحریم‌ها از طرف دشمنان، باید از ظرفیت‌های موجود دانشگاه‌ها استفاده بهینه شود.

استفاده بهینه از ظرفیت دانشگاه‌ها در شرایط تحریم ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله حاتم‌زاده در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان در تالار حکمت این دانشگاه با بیان اینکه در زمینه‌های مختلف شاهد پیشرفت‌های خوبی در دانشگاه گیلان هستیم، اظهار کرد: موفقیت و پیشرفت‌ها موجب می‌شود تا دانشگاه گیلان بیش از پیش در عرصه‌های ملی و بین‌المللی مطرح شود.

وی با تاکید بر استفاده از نظرات کارشناس‌ها و محققان در برنامه‌ها، گفت: با کمک گرفتن از محققان و پژوهشگران می‌توان موجب بهبود کیفی در فعالیت‌ها و کارگشایی در کارها شد.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ابراز کرد: یکی از ارکان اصلی اجرایی شدن اهداف این شعار دانشگاه‌ها هستند که برای تحقق آن باید تلاش کنند.

وی افزود: با استفاده از تخصص‌های متفاوت موجود در دانشگاه‌ها باید در راستای تحقق حوزه‌های مختلف شعار امسال تلاش کرد.

حاتم‌زاده، به ضرورت تمرکز نیافتن فعالیت همکاری‌های پژوهشی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: هر ساله تلاش می‌کنیم فعالیت‌ها را در سطح استانی و حتی کشوری گسترش دهیم.

وی شعار امسال هفته پژوهش را «پژوهش تقاضا محور و تولید دانش‌بنیان زیربنای اقتصاد مقاومتی» ذکر کرد و گفت: دانشگاه گیلان با دارا بودن اعضای هیئت علمی متخصص و بیش از 7 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی به ویژه دانشجویان دکترا دارای ظرفیت بالایی است.

رئیس دانشگاه گیلان خواستار استفاده از ظرفیت‌های این دانشگاه شد و خاطرنشان کرد: تمام دانشجویان، اساتید و کارمندان در ارتقای سطح علمی این دانشگاه موثر هستند.

وی از رقابت بین دانشگاه‌های مطرح و بزرگ کشور برای گسترش فعالیت‌ها خبر داد، ابراز کرد: برای رسیدن به شاخص‌های مورد نظر باید خود را تقویت کنیم و امتیازهای لازم را به دست آوریم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

حاتم‌زاده با اشاره به وضعیت رتبه دانشگاه گیلان در بین دانشگاه‌های کشور، بیان کرد: مدعی بودیم که جزو 10 دانشگاه برتر کشو هستیم اما طبق رتبه‌بندی جدید توسط پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) در رده نوزدهم بهترین دانشگاه‌های کشور قرار داریم که این نتایج مورد اعتراض قرار گرفته است.

وی خواستار فعالیت بیشتر تمام اساتید و دانشجویان در بخش پژوهش‌ شد و اذعان کرد: اساتید و دانشجویان با بیان مشکلات و نقاط ضعف دانشگاه می‌توانند به مدیران برای برطرف کردن نواقص و مشکلات کمک کنند.

این مسئول، با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها متعلق به تمام ملت ایران است، گفت: در شرایط اعمال فشار و تحریم‌ها از سوی دشمنان، دانشگاه‌ها باید برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود تلاش کنند.

وی، تحقیق و پژوهش درباره موضوعات و طرح‌های کاربردی را نیاز کشور دانست و خاطرنشان کرد: با انجام کار گروهی باید از تمام ظرفیت‌ها به ویژه قشر جوان و دانشجویان برای رسیدن به اهداف تعیین شده استفاده کرد.

انتهای پیام/2300/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول