اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اسدآباد:

اسلام نقطه اشتراک حوزویان و دانشگاهیان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اسدآباد گفت: نقطه اشتراک حوزویان و دانشگاهیان وجود اسلام است که باید بیش از پیش به آن توجه داشته باشند.

اسلام نقطه اشتراک حوزویان و دانشگاهیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدموسی حسینی‌مجد ظهر امروز در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه در اسدآباد با بیان اینکه مشکلات ما در اوایل انقلاب اسلامی نسبت به امروز بیشتر بوده است، اظهار داشت: امروزه در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ما باید به امور مختلف اخلاقی، انسانی پرداخته شود.

وی در ادامه نقطه اشتراک حوزه و دانشگاه را وجود اسلام خواند و گفت: امروز آمریکا از بمب اتم ایران نمی‌هراسد، بلکه ترس و واهمه آنان از ارتباط نزدیک دانشگاه و دانشجویان با حوزه‌های علمیه و روحانیت است.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به اینکه در شهرستان اسدآباد 78 طلبه خواهر و 80 طلبه برادر در شش پایه در حال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: همچنین در این شهرستان پنج دانشگاه دایر است که باید در دانشگاه‌ها توجه به مسائل دینی، اعتقادی و مذهبی بیشتر شود.

وی با تأکید بر فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها از اساتید و روحانیت خواست در دانشگاه‌ها برای دانشجویان توجه به ظلم‌ستیزی و حفظ ارزش‌ها را مطرح و انقلاب را بیشتر به آنان بشناسانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد نیز مراسم برگزاری مراسم وحدت حوزه و دانشگاه را یک توفیق خواند و بیان داشت: در دوران قاجاریه و حکومت پهلوی به دلیل جدایی دین از علم، شاهد کمترین پیشرفت علمی بوده‌ایم.

علیرضا پیرحیاتی با بیان اینکه در یک هزار سال گذشته کشور ما در زمینه‌های علمی سرآمد بوده است، اذعان داشت:  دانشمندان ما علاوه بر برجستگی‌های علمی در زمینه‌های دینی هم عالم بوده‌اند.

وی در پایان توطئه دشمنان در زمینه جنگ نرم را مربوط به علم‌زدایی و دین‌زدایی در سطح جامعه دانست و از حوزویان و دانشگاهیان خواست تا با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، این توطئه‌ها را خنثی کنند.

انتهای پیام/ 89008/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول